Astfel, conform cifrelor Business Lease, firmă de leasing cu o flotă de peste 3.000 de mașini administrate, 90% dintre bărbați și 91% dintre femei conduc mașini din clasa compactă (hatchback, combi sau sedan) și doar 10% dintre bărbați și 9% dintre femei conduc SUV-uri.
Cu toate acestea, la nivel de preferință, femeile aleg compactele-medii și SUV-urile, în timp ce bărbații se orientează către modele mai impunătoare, din clasa limuzine (mașini mari, de lux).
Abordarea vizavi de achiziția automobilelor este particulară pentru fiecare companie, în funcție de domeniul de activitate, de modul de exploatare sau de existența sau nu a unui departament intern de administrare a flotei
„Există mai multe categorii de clienți, de la companii cu o politică de achiziție bine definită, care clasifică pe fiecare nivel ierarhic tipul mașinilor permise ca brand, model, motorizare, buget, perioadă de utilizare și rulaj maxim, până la companii care fac achiziții în funcție de oportunitatea de pe piață în momentul cumpărării. Pe lângă acestea, există și companii care fac achiziții în funcție de imaginea rezultată din asocierea cu un brand”, subliniază Philip Aarsman, managing director al Business Lease România.
Din totalul parcului de autovehicule gestionate de Business Lease, 75% dintre șoferi sunt bărbați, iar 25% sunt femei.
Studiul mai arată că femeile sunt mai atente la siguranța la volan, optând de cele mai multe ori pentru airbag-uri suplimentare. Alte dotări pe care doamnele și domnișoarele insistă să le aibă mașina condusă ar fi cutie automată, încălzire în scaune, priectoare de ceață, climă și navigație. Bărbații sunt mai tehnici, preferând un automobil cu motor puternic sau un sistem audio mai bun. Cu toate acestea, în mod surprinzător, domnii sunt cei care au preferințe legate de culoarea mașinii.