Când vine vorba de informarea înainte de cumpărarea unei mașini, 83% dintre ce interesați folosesc Internetul, iar doar 17% merg la reprezentanțele dealer-ilor auto, potrivit unui studiu global realizat recent de compania Cisco.
Cercetarea arată că oamenii sunt dispuși și să ajute constructorii auto să realizeze tehnologii mai bune și mai sigure. Astfel, 65% dintre respondenți le-ar furniza companiilor auto informații despre stilul de condus, înălțime, greutate și preferințele în ceea ce privește sistemele de divertisment preferate. Mai mult, 60% ar furniza chiar și date biometrice.
Mai mult de jumătate dintre consumatori au încredere în mașinile care se conduc singure
Când a apărut filmul „iRobot”, mașinile care se conduc singure păreau ceva de domeniul SF, care vor deveni realitate cândva în viitorul îndepărtat. Iată că acestea sunt deja aici. Google și BMW au dezvoltat deja astfel de soluții. Însă câți consumatori au curajul să se lase plimbați de o astfel de mașină?
Cercetarea arată că 57% dintre consumatori au încredere în aceste mașini. Totuși, există diferențe de percepție în funcție de țară. Piețele emergente sunt mai deschise la idee decât cele dezvoltate. De exemplu, consumatorii din Brazilia (95%), India (86%) și China (70%) nu au rețineri în a ceda volanul tehnologiei. Procentele sunt mult mai mici în Japonia (28%) și Germania (37%).
Per total, 46% dintre părinți au declarat că și-ar lăsa copiii într-o mașină care se conduce singură.
Pentru acest studiu, Cisco a chestionat 1.511 consumatori din 10 țări.