Conform cu datele VeziCâtFace.ro, Volkswagen este marca pe care românii o caută cel mai mult pe internet. În prima parte a lunii septembrie, din 30.000 de mașini evaluate pe VeziCâtFace.ro, 16% au fost pentru modele Volkswagen. Pe locurile următoare s-au clasat Opel (11.1%), Ford (8.2%), Audi (7.2%) și BMW (7.1%).
În săptămâna care a urmat imediat după dezvăluirea Diesel Gate (21 – 27 septembrie), interesul românilor pentru Volkswagen a crescut cu 21% față de perioada anterioară (1-20 septembrie) de la 16% la 19.4%.
Pentru o săptămână, Volkswagen Passat a fost a doua cea mai căutată mașină din Romania
La nivel de modele, căutările pentru Volkswagen Golf au crescut de la 8.1% la 9.8%. În cazul lui Volkswagen Passat, creșterea a fost de 27%, de la 4.8% la 6.1%, depășind astfel modelul Opel Astra și trecând pentru o săptămână pe locul doi în topul celor mai căutate mașini din România.
După 27 septembrie însă, căutările au revenit la media normală, atât la nivel de marcă, cât și de model. Astfel, Volkswagen Passat a revenit pe locul cinci, în urma Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus și BMW Seria 3.
„Cel mai probabil, interesul crescut al românilor pentru mașinile Volkswagen a fost unul speculativ. Cumpărătorii au sperat că prețul mașinilor va scădea și că își vor putea cumpăra astfel un Volkswagen mai ieftin. Din calculele noastre însă, nu se vede absolut nicio scădere de preț pentru vreun model Volkswagen.” a spus Alexandru Govoreanu, Director de Dezvoltare VeziCâtFace.ro.
Odată cu scăderea vânzărilor, probabil că o să scadă și prețul
Algoritmul de preț corect al VeziCâtFace.ro a analizat săptămână de săptămână nivelul prețurilor cerute de vânzători pentru modelele Volkswagen și nu a identificat nicio scădere semnificativă de preț de la începutul scandalului Diesel Gate și până în prezent. În viitor însă, acest lucru s-ar putea întâmpla, mai ales având în vedere ultimul raport al DRPCIV, care arată că înmatriculările de Volkswagen-uri au scăzut în septembrie cu 21%.