Verdictul pune capăt unui proces care a adus în centrul atenției modelele mai vechi de SUV-uri ale Chrysler, la care rezervoarele de carburant pot lua foc în cazul în care vehiculele sunt lovite din spate, relatează Wall Street Journal.
Jurații au constatat, după ce au deliberat mai puțin de două ore, că producătorul auto este vinovat pentru moartea copilului.
SUV-ul Jeep Grand Cherokee, fabricat în 1999, a luat foc din cauza unei scurgeri de carburant din rezervorul poziționat după axul posterior al vehiculului, în urma unei coliziuni din spate provocate de o camionetă.
Producătorul Jeep-ului, Chrysler, a fuzionat între timp cu grupul italian Fiat și se numește FCA US, parte a grupului Fiat Crhysler Automobiles.
Potrivit juriului, compania „a acționat neglijent, fără să ia în considerare viețile umane în proiectarea și vânzarea modelului Jeep SUV și fără să avertizeze că vehiculul poate reprezenta un pericol”.
Un purtător de cuvânt al Fiat Chrysler și-a exprimat dezamăgirea în legătură cu acest verdict, precizând că producătorul auto va lua în considerare un apel la această decizie.
Producătorul auto a susținut că vina pentru moartea copilului o poartă șoferul camionetei, care a lovit Jeep-ul cu o viteză atât de mare încât rezervorul Jeep-ului nu avea cum să reziste. Potrivit avocaților companiei, Jeep-ul îndeplinea standardele fenderale de siguranță pentru rezervoarele de combustibil, la momentul în care a fost fabricat.
În 2013, compania a acceptat să recheme 1,56 de milioane de SUV-uri Jeep Grand Cherokee și Liberty, fabricate în perioada 1993-2007, pentru a remedia problemele legate de poziția rezervoarelor.
Juriul a impus Chrysler plata unor daune de 120 de milioane de dolari pentru viața copilului și alte 30 de milioane de dolari pentru durerea și suferința acestuia, după ce a decis că vina aparține Chrysler în proporție de 99% și 1% șoferului camionetei care a provocat accidentul.
Verdictul ar putea atrage mai multă atenție asupra modelelor mai vechi de SUV-uri ale Chrysler, asociate la un moment dat de autoritățile de reglementare cu decesul a 51 de persoane.
Fiat Chrysler a reușit deocamdată să evite atenția atrasă de General Motors cu rechemările legate de senzori de aprindere defecție, precum și de producătorul japonez de air bag-uri Takata. Cele două companii au fost amendate de autoritățile de reglementare, iar reprezentanții acestora au fost audiați în Congres și la Departamentul de Justiție, din cauza problemelor de siguranță ale vehiculelor.