Compania a marcat în iulie fabricarea motorului cu numărul 500.000. Acesta echipează modele Dacia Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, dar și autovehicule din gama Renault (Clio IV, Twingo). TCe 90 se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.
„Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuție, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta și arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricație este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unități pe an”, a declarat Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica și Șasiuri.
Propulsorul TCe 90 cântărește cu 15 kg mai puțin decât un motor de putere echivalentă și are un consum scăzut de combustibil (5,8 l/100 km, în ciclu urban, și 4,6 în ciclu extra-urban).
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni (alături de Uzina Vehicule Dacia) și prima uzină mecanică din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversității proceselor.
Uzina are 3.900 de angajați, din care 27% femei. În cele patru departamente de fabricație ale Dacia sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele și cutiile de viteze, se montează punțile față și spate, osiile și cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault și Nissan asamblate la Mioveni și în alte uzine din lume.