Prima pagină » Auto » Tehnologia care revoluționează piața mașinilor: mai puține accidente, consum mai mic

Tehnologia care revoluționează piața mașinilor: mai puține accidente, consum mai mic

Tehnologia care revoluționează piața mașinilor: mai puține accidente, consum mai mic
Conectarea mașinilor la internet poate reduce cu 390.000 de tone emisiile de dioxid de carbon, iar sistemele de siguranță și funcțiile bazate pe cloud pot preveni aproximativ 260.000 de accidente cu vătămare corporală, potrivit unui studiu realizat de Bosch și firma de consultanță Prognos.

Studiul „Efectul Mașinii Conectate 2025″, realizat de Bosch și firma de consultanță Prognos, a investigat ce va însemna conectarea mașinilor la internet în special pentru Statele Unite, Germania și orașele principale din China.

„Mobilitatea conectată va însemna mai puține accidente, consum mai mic de carburant, mai puțin stres”, spune Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administrație al Bosch.

Potrivit studiului, peste 260.000 de accidente implicând vătămări corporale (SUA: 210.000, China: 20.000, Germania: 30.000) vor fi evitate anual – la fel de multe accidente câte se produc în doi ani în Berlin.

Mașina conectată la internet va reduce numărul oamenilor răniți în accidente rutiere cu 350.000 – similar cu 12 ani fără accidentări rutiere în Los Angeles. Doar în Statele Unite vor fi cu 290.000 mai puține accidente (China: 25.000, Germania: 37.000).

Aproximativ 11.000 de oameni ar putea fi salvați prin sisteme de asistență conectate, dintre care 4.000 în Statele Unite (China: 7.000, Germania: 300).

De asemenea, până la 4,3 miliarde de euro în costuri ale materialelor și daune vor fi economisite prin sistemele de asistență conectate. Această sumă este dublă față de suma cheltuită de guvernul chinez în 2016 pentru a îmbunătăți calitatea aerului în Beijing, conform datelor finale.

Dintre cele 3,6 miliarde de euro care pot fi atribuite economisirii din SUA (China: 380 milioane de euro, Germania: 450 milioane de euro), numai integrarea telefoanelor inteligente va contribui cu aproape 610 milioane de euro.

Concepte ca parcarea comunitară și managementul activ al lotului de locuri de parcare vor reduce traficul din parcări cu până la 380 de milioane de kilometri, în timp ce condusul cu nivel foarte ridicat de automatizare economisește carburant suplimentar.

Aproximativ 70 de milioane de ore de condus vor fi eliminate prin funcțiile de parcare conectată în Statele Unite, China și Germania.

Mașina conectată oferă utilizatorului 31 ore de timp liber pe autostradă. Cetățenii americani petrec 43 ore pe an pe autostrăzile interstatale, în China se petrec 26 ore pe drumurile expres, iar în Germania, 39,5 ore pe autostrăzi. Condusul cu nivel foarte ridicat de automatizare și conexiunea la internet simultană vor elibera aproximativ 80% din timpul petrecut la volan, care poate fi folosit în alt scop decât condusul.

Conform modelelor de calcul, Programul de Stabilitate Electronică (Electronic Stability Program – ESP), de exemplu, va fi disponibil la peste 90% din vehiculele din cele trei țări vizate de studiu până în 2025, cu frânare de urgență automată pe bază de senzor și asistență la schimbarea benzii la peste 40% din flota de mașini. De asemenea, sistemele pentru mai mult confort și conectivitate vor fi găsite în majoritatea mașinilor: în 2025, telefoanele inteligente vor fi integrate în sistemul de infotisment din aproape fiecare a doua mașină.

Senzorii ESP vor raporta secțiunile următoare de drum înghețat, iar camerele vor colecta date despre restricțiile de viteză și ceață. Funcții precum soluțiile de parcare bazate pe internet și avertizările de drum greșit pentru șofer în timp aproape real, vor fi utilizate la scară largă, potrivit datelor studiului citat.

Bosch și Prognos au evaluat un total de 11 tehnologii pentru transportul privat al pasagerilor, în special dispersia și impactul lor până în 2025 în Statele Unite, Germania și China. „În modelele de calcul, am simulat viteza la care noile tehnologii ar fi adoptate în flota de vehicule”, explică expertul în mobilitate al Prognos, Stephan Kritzinger. Modelul este bazat pe statistici internaționale privind inventare de vehicule, date despre accidente și cercetări actuale, precum și estimări ale Bosch și Prognos.

Autor

Citește și