Prima pagină » Auto » Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară
Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este "made in Romania".

Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania”, potrivit Business Magazin.

Lumina reflectoarelor industriei auto locale a fost fixată mai mereu pe Automobile Dacia, în condițiile în care de activitatea companiei depind direct 18.500 de salariați, dar și economia României, pentru că de la Mioveni pleacă 10% din exporturile țării și 3% din produsul intern brut. Dar industria auto din România este reprezentată și de producătorii de componente, aceștia deținând aproape două treimi din cele 12,5 miliarde de euro, cât reprezintă cifra de afaceri totală estimată pentru acest an de către Asociația Constructorilor de Automobile din România.

Pe de altă parte, avem o alternanță interesantă: în timp ce Dacia se concentrează pe producția de automobile low-cost, care, cu toate că sunt mai dificil de proiectat decât un Ferrari, după cum spunea fostul șef al Renault Technologie Roumanie, Philippe Prevel, pentru că orice componentă trebuie calculată extrem de precis, la Timișoara inginerii angajați de Continental proiectează printre cele mai performante sisteme de siguranță activă și pasivă, sisteme care reduc numărul accidentelor sau efectele acestora și care, în timp, vor duce la crearea automobilului autonom, capabil de a se conduce singur. (Bogdan Alecu)

Citește articolul integral în Business Magazin

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Solstițiul de iarnă 2025. Ce se întâmplă în cea mai scurtă zi a anului
Digi24
„Macron l-a trădat pe Merz și știe că va trebui să plătească”. Cum s-au inversat rolurile Franței și Germaniei în Uniunea Europeană
Cancan.ro
Marele absent de la înmormântare! Puțini se așteptau ca el să lipsească. În cea mai grea zi din viața ei, Mihaela Rădulescu a mai primit o lovitură dură de la viață
Prosport.ro
Mădălina Ghenea, apariție de neratat. Imaginile care le-au tăiat respirația italienilor
Adevarul
Imagini virale dintr-un avion aproape gol. Doar șapte români au zburat spre Londra
Mediafax
Romanul din 1987 care a devenit bestseller peste noapte. A stârnit o adevărată revoltă!
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Cancan.ro
Pe ce dată trebuie să plătești factura la Digi RCS-RDS, pentru a primit 10% înapoi. Este valabil pentru toți abonații din România
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Puțini îi știu numele, dar invenția ei a schimbat viața a milioane de femei
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani