Prima pagină » Auto » Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară

Tehnologie de România. Investiții de milioane de euro în centrele de cercetare și dezvoltare din țară
Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este "made in Romania".

Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania”, potrivit Business Magazin.

Lumina reflectoarelor industriei auto locale a fost fixată mai mereu pe Automobile Dacia, în condițiile în care de activitatea companiei depind direct 18.500 de salariați, dar și economia României, pentru că de la Mioveni pleacă 10% din exporturile țării și 3% din produsul intern brut. Dar industria auto din România este reprezentată și de producătorii de componente, aceștia deținând aproape două treimi din cele 12,5 miliarde de euro, cât reprezintă cifra de afaceri totală estimată pentru acest an de către Asociația Constructorilor de Automobile din România.

Pe de altă parte, avem o alternanță interesantă: în timp ce Dacia se concentrează pe producția de automobile low-cost, care, cu toate că sunt mai dificil de proiectat decât un Ferrari, după cum spunea fostul șef al Renault Technologie Roumanie, Philippe Prevel, pentru că orice componentă trebuie calculată extrem de precis, la Timișoara inginerii angajați de Continental proiectează printre cele mai performante sisteme de siguranță activă și pasivă, sisteme care reduc numărul accidentelor sau efectele acestora și care, în timp, vor duce la crearea automobilului autonom, capabil de a se conduce singur. (Bogdan Alecu)

Citește articolul integral în Business Magazin

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
Ce boală are Dan Petrescu, de fapt? Motivul real pentru care s-a topit pe picioare
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum