Mai puțin cunoscuți și nu suficient de apreciați, producătorii de componente sunt cei care se află în spatele mărcilor cu tradiție din Europa. Iar de fiecare dată când Audi, Volkswagen sau Volvo Prezintă o inovație pe mașinile lor, cel mai probabil o componentă a acelui sistem este „made in Romania”, potrivit Business Magazin.
Lumina reflectoarelor industriei auto locale a fost fixată mai mereu pe Automobile Dacia, în condițiile în care de activitatea companiei depind direct 18.500 de salariați, dar și economia României, pentru că de la Mioveni pleacă 10% din exporturile țării și 3% din produsul intern brut. Dar industria auto din România este reprezentată și de producătorii de componente, aceștia deținând aproape două treimi din cele 12,5 miliarde de euro, cât reprezintă cifra de afaceri totală estimată pentru acest an de către Asociația Constructorilor de Automobile din România.
Pe de altă parte, avem o alternanță interesantă: în timp ce Dacia se concentrează pe producția de automobile low-cost, care, cu toate că sunt mai dificil de proiectat decât un Ferrari, după cum spunea fostul șef al Renault Technologie Roumanie, Philippe Prevel, pentru că orice componentă trebuie calculată extrem de precis, la Timișoara inginerii angajați de Continental proiectează printre cele mai performante sisteme de siguranță activă și pasivă, sisteme care reduc numărul accidentelor sau efectele acestora și care, în timp, vor duce la crearea automobilului autonom, capabil de a se conduce singur. (Bogdan Alecu)
Citește articolul integral în Business Magazin