Toyota ar putea plăti în SUA peste 1 miliard de dolari într-o investigație privind un program de rechemări
Toyota este aproape de a plăti 1 miliard de dolari pentru încheierea unei investigații a procuraturii SUA privind modul în care grupul auto nipon a dezvăluit autorităților plângerile șoferilor într-un program de rechemare în service a unor mașini pentru suspiciunea de accelerare neintenționată.
Dacă totul decurge conform așteptărilor, acordul amiabil ar putea fi anunțat în câteva săptămâni și ar pune capăt unei investigații de patru ani a autorităților americane, au declarat surse apropiate situației pentru Wall Street Journal.
Cele două părți negociază încă unele aspecte și eventualul acord ar putea eșua, au adăugat sursele.
De asemenea, valoarea sumei pe care o va plăti Toyota s-ar putea schimba.
Un purtător de cuvânt al grupului nipon a declarat că Toyota colaborează fără rezerve cu procurorii federali.
Toyota ar putea plăti o sumă considerabilă chiar dacă nu există dovezi că mașinile care ar fi accelerat neintenționat aveau vreun defect mecanic sau electronic. Autoritatea Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi nu a găsit defecțiuni la sistemul de accelerare al mașinilor suspectate și a concluzionat că de vină în cazurile raportate au fost erorile șoferilor sau covorașele mașinilor, care au blocat pedalele.
Procurorii americani anchetează, însă, dacă producătorul auto a prezentat notificări false sau incomplete autorităților de reglementare referitor la posibilele defecțiuni, au spus surse citat de publicația americană.
Un acord amiabil de 1 miliard de dolari ar reprezenta una dintre cele mai mari amenzi plătite de un producător auto până în prezent.
În ultimii ani, Toyota a fost amendată de patru ori, cu 66,2 milioane de dolari în total, pentru că nu a notificat la timp autoritățile asupra unor defecte care puneau în pericol siguranța în trafic. Două dintre amenzi au fost legate de cazul accelerării neintenționate.
Grupul nipon a derulat în această privință unul dintre cele mai masive programe de rechemare în service din istorie, cu 10,2 milioane de mașini în SUA și 12,4 milioane la nivel global.
În 2012, producătorul auto a acceptat să plătească 1,1 miliarde de dolari într-un proces colectiv cu proprietari de mașini care au acuzat că suspiciunile privind defecțiunile le-au cauzat pierderi prin scăderea valorii de revânzare a propriilor mașini Toyota. Grupul se judecă în privința suspiciunii de accelerare neintenționată în mai multe sute de alte procese.