Spre comparație, Volkswagen a raportat vânzări globale de 7,4 milioane de unități în perioada menționată, cu puțin peste cele 7,37 milioane de vehicule vândute de General Motors.
Producția de automobile a Toyota a crescut în primele nouă luni cu 2,7%, la 7,734 milioane de unități.
Compania japoneză se menține pe creștere, în ciuda cererii scăzute pe piața locală, afectată de majorarea taxei pe valoarea adăugată. Toyota estimează vânzări totale de 10,2 milioane de vehicule în acest an, o cifră record pentru industria auto mondială. Anul trecut, Toyota a raportat vânzări totale de 9,98 milioane de vehicule.
Cu toate acestea, competiția la vârful clasamentului mondial este acerbă.
Producătorul american General Motors, care a fost devansat de Volkswagen la finele primului semestru și a coborât pe poziția a treia la nivel mondial, nu a reușit să revină pe locul al doilea după primele nouă luni, deși a înregistrat cele mai bune rezultate trimestriale din 1980, susținute de vânzări în urcare în China și America de Nord.
GM a fost liderul pieței auto mondiale timp de peste șaptezeci de ani înainte să fie întrecut de Toyota în 2008. Compania americană a revenit pe prima poziție pentru un an în 2011, când producția Toyota a fost afectată de cutremure și tsunami. În 2012, producătorul japonez a recucerit titlul de lider, pe care l-a păstrat până în prezent.
La fel ca Toyota, Volkswagen anticipează vânzări totale de circa 10 milioane de vehicule anul acesta. GM nu a oferit estimări privind producția totală de automobile.