Toyota renunță, la fel ca Daimler, la un gaz pentru climatizarea vehiculelor impus de UE
Toyota, cel mai mare constructor auto la nivel mondial, a decis să renunțe la utilizarea unui gaz pentru instalațiile de climatizare ale automobilelor impus de legislația europeană, urmând exemplul grupului Daimler care a inițiat opoziția față de acest produs din motive de siguranță, relatează AFP.
Gazul respectiv, numit R1234yf, face obiectul unui litigiu între Daimler și statul francez, iar Consiliul de Stat, cea mai înaltă jurisdicție administrativă din această țară, urmează să ia o decizie marțea viitoare. Potrivit Daimler, acest gaz ar putea să ia foc în cazul unor coliziuni.
Mercedes a contestat o decizie a Ministerului francez al Mediului de blocare a înmatriculării automobilelor clasa A, B, CLA și SL sub motivul că acestea nu utilizează noul gaz refrigerant, așa cum a impus o directivă europeană din luna ianuarie pentru că este mai puțin poluant.
Un purtător de cuvânt al Toyota Germania a declarat vineri că noul gaz nu mai este folosit în modelele Prius Plus, Lexus GS și GT86 comercializate în Europa, care au revenit la produsul utilizat anterior, R134a. El nu a precizat când a fost luată măsura.
Daimler a exprimat toamna trecută îndoieli legate de siguranța utilizării noului gaz, împărtășite ulterior de consumatori, ONG-uri și autorități, se arată într-o declarație a Toyota Germania.
„Toyota consideră că este de datoria companiilor din industria auto ca vehiculele să corespundă standardelor de siguranță în vigoare”, a explicat compania japoneză.
Nu există în prezent un consens european referitor la această problemă, iar Toyota a decis din acest motiv să folosească, temporar, gazul R134a.
Toyota a precizat că a efectuat teste proprii, care nu au relevat probleme de siguranță.
„Vânzarea vehiculelor care folosesc gazul refrigerant R1234yf a început doar după verificarea completă a siguranței”, potrivit purtătorului de cuvânt. El a adăugat că după clarificarea situației Toyota va proceda conform reglementărilor legale.