Vânzările Toyota, inclusiv diviziile Hino și Daihatsu, au urcat cu 6% în perioada ianuarie-martie, la 2,58 milioane unități, a anunțat miercuri grupul japonez.
General Motors și Volkswagen au raportat vânzări de aproximativ 2,4 milioane automobile fiecare, împărțind poziția a doua.
Toyota încheie astfel cel mai profitabil an fiscal din istoria companiei, estimând un profit record de 18,5 miliarde de dolari, în principal datorită deprecierii yenului.
Volkswagen vrea să vândă în acest an la fel de multe automobile ca rivalul japonez, compania germană mizând în principal pe extinderea agresivă în China și pe revenirea pieței europene.
Perioada ianuarie-martie a fost cel de-al treilea trimestru consecutiv când Toyota a revendicat poziția de lider global.
„Anticipăm că Toyota va păstra titlul de numărul 1 în industrie până în 2016 sau 2017. Pentru a se menține pe primul loc dincolo de acest orizont de timp, au nevoie să crească mai repede în China”, comentează pentru Bloomberg un analist al IHS Automotive Tokyo.
Acțiunile Toyota au crescut anul trecut cu 60%, însă au pierdut în acest an o parte din câștig din cauza costurilor mai ridicate legate de campaniile de rechemări auto și de încetinirea ritmului de depreciere a yenului. Toyota a rechemat recent pentru reparații peste 6 milioane de autovehicule.
În luna martie, compania japoneză a încheiat o înțelegere cu autoritățile americane în urma căreia va plăti o amendă record de 1,2 miliarde de dolari legată de modul în care a procedat în timpul crizei din 2009-2010, când a efectuat o campanie record de rechemări pentru probleme legate de accelerarea autoturismelor.