Prima pagină » Auto » Trei mari producători auto, codași într-un sondaj realizat în rândul furnizorilor

Trei mari producători auto, codași într-un sondaj realizat în rândul furnizorilor

Ford Motor, General Motors și Fiat Chrysler Automobiles au pierdut anul trecut profituri operaționale de până la 144 de dolari pentru fiecare vehicul produs anul trecut, din cauza relațiilor tensionate cu furnizorii de componente, potrivit unui studiu al firmei de consultanță Planning Perspectives.

Cei trei mari producători auto americani din Detroit au obținut printre cele mai scăzute scoruri într-un sondaj realizat anual de Planning Perspectives în rândul a 435 de furnizori, relatează MarketWatch.

Cercetarea scoate în evidență cum relațiile tensionate cu furnizorii pot avea un impact financiar asupra unui producător auto, părțile încercând să reducă cheltuielile operațiunilor dar să asigure și cele mai moderne tehnologii, pentru creșterea competitivității.

Furnizorii în mod tradițional oferă cele mai recente tehnologii producătorilor auto cu care au cele mai bune relații de colaborare.

„Credem că managerii de la vârful producătorilor auto fac tot posibilul să îmbunătățească relațiile cu furnizorii, dar această politică nu ajunge în cadrul organizațiilor până la cei care fac achizițiile. Trebuie să fie motivați să își îmbunătățească comportamentul față de furnizori”, a declarat John Henke, director general al Planning Perspectives.

Fiat Chrysler Automobiles și General Motors au obținut 224 din 500 de puncte posibile din partea participanților la cercetare, ceea ce arată că au pierdut profituri operaționale de 144 de dolari pe vehicul. În total, General Motors a pierdut 750 de milioane de dolari, iar Fiat Chrysler 661 milioane de dolari.

Nissan Motor, cu un scor de 244 de puncte, a pierdut 131 de dolari pe vehicul, iar Ford, cu 261 de puncte, 116 dolari. Ambii producători auto ar fi putut avea profituri operaționale mai mari cu 261 de milioane de dolari, respectiv 354 de milioane de dolari dacă relațiile cu producătorii de componente ar fi fost mai bune.

În total, cei patru producători auto analizați au pierdut profituri operaționale de 2,03 miliarde de dolari.

„Mai avem multe de făcut, dat am stabilit obiective clare și am implementat instrumente pentru atingerea reciprocă a obiectivelor, cu furnizorii parteneri”, a declarat directorul de achiziții al GM, Steve Kiefer.

La Fiat Chrysler, directorul de achiziții Tom Finelli a spus că grupul s-a reorganizat recent pentru a se concentra pe relațiile cu furnizorii la nivel global.

Reprezentanții Ford și ai Nissan nu au fost disponibili pentru comentarii.

Toyota a obținut un scord de 336 de puncte, iar Honda de 330 de puncte. În 2013, ambele companii au implementat măsuri de îmbunătățire a colaborării cu producătorii de componente, din cauza punctajelor scăzute obținut în acest sondaj.

Citește și