Reprezentanții Uber susțin că mecanismul este unul simplu și îndeamnă utilizatorii aplicației prin care se pot comanda cuse să programează o vizita la Muzeul BNR până vineri, 16 septembrie, să comande o mașină în aplicația Uber, introducând ca destinație Muzeul BNR și astfel echivalentul a 50% din valoarea fiecărei curse va ajunge în conturile Ministerului Culturii, pentru campania „Brâncuși e al meu”.
Aceștia precizează că sculptura lui Constantin Brâncuși poate fi vizitată de luni până vineri, între 10:00 și 18:00, cu programare prealabilă.
În plus, Uber invită întreaga comunitate de pasageri și șoferi parteneri să doneze câte doi Euro la numarul de SMS al campaniei: 8833.
„«Brâncuși e al meu» este mai mult decât o campanie de strângere de fonduri, este ocazia să arătăm că suntem o comunitate care împarte aceleași valori. Suntem peste 100.000 de pasageri și soferi parteneri pe platforma Uber în România – tot atatea posibile donații care, doar însumate, pot face o diferență”, a declarat Nicoleta Schroeder, manager general al companiei Uber Romania.
„Brâncuși e al meu” are ca scop achiziția operei lui Constantin Brancuși. Sculptura „Cumințenia pământului” a fost realizată de Brâncuși în anul 1907 și aparține patrimoniului cultural național, în categoria Tezaur. Alături de „Sărutul” și „Rugăciunea”, marchează cea mai apreciată perioadă de creație a artistului. Este emblema „primelor sculpturi moderne din lume”.
Campania de susținere a subscripției naționale pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși „Cumințenia pământului”, lansată oficial în luna mai de către Guvenul României și Ministerul Culturii, se va derula până pe 30 septembrie, suma totală care trebuie strânsă fiind de șase milioane de euro.
Până la data de 15 august s-a strâns o sumă de 562.117 euro. Pentru a se acoperi întreaga sumă până la termenul limită al campaniei ar trebui ca românii să doneze zilnic peste 100.000 de euro.