Un an de Uber în România. Cum a evoluat numărul clienților și șoferilor

Publicat: 01 03. 2016, 07:34
Actualizat: 10 07. 2016, 15:52

„Uber iubește Bucureștiul și ne bucură că oamenii de aici au îmbrățișat ridesharing-ul ca pe o alternativă sigură și transparentă de a se deplasa prin oraș, cu ajutorul tehnologiei. Sondajul ne arată că utilizatorii Uber aleg tot mai mult beneficiille care vin din a împărți o mașină cu cineva, în timp ce șoferii parteneri apreciază flexibilitatea și independența pe care le oferă parteneriatul cu Uber. Scopul nostru este să vedem în București mai mulți oameni în mai puține mașini. Ne străduim în fiecare zi să facem asta și continuăm să ducem un dialog constructiv cu autoritățile din România pentru a avea un cadru legislativ care să încurajeze serviciile digitale inovatoare care ajută oamenii și orașele” a spus Nicoleta Schroeder, General Manager Uber România, conform Business Magazin.

Cine sunt utilizatorii Uber din București

60% dintre cei care aleg Uber au sub 30 de ani, iar 9 din 10 au studii superioare. De când există Uber în București, 25% dintre respondenți spun că folosesc mașina personală mai puțin, în timp ce peste 40% spun că aleg Uber atunci când știu că la destinație locurile de parcare sunt limitate.

Sondajul mai arată că utilizatorii aleg Uber ca pe un mod sigur de a ajunge acasă. 7 din 10 comandă o cursă Uber în timpul serii sau pe timp de noapte. 97% ar recomanda serviciul și altor persoane.

Cine conduce cu Uber

Șoferii partenerii Uber sunt în mare parte persoane educate, tinere și de vârstă medie – 72% au între 21 și 40 de ani și aproape 70% au studii superioare. Când au fost întrebați de ce conduc cu Uber, 90% a spus că apreciază flexibilitatea și venitul în plus.

Partenerii Uber au ocupații diverse: 37% sunt antreprenori sau liber profesioniști, 31% au un serviciu full-time, în timp ce 22% nu au o altă sursă de venit și conduc cu Uber în timp ce sunt în căutarea unui loc de muncă.

Când vine vorba de reglementarea serviciilor de ridesharing, 90% din utilizatorii și șoferii parteneri cred că România are nevoie de un cadru legislativ care să încurajeze dezvoltarea acestui serviciu.