Deși sunt mai prietenoase cu mediul înconjurător decât modelele cu motoare termice, mașinile electrice nu se bucură încă de popularitate în multe zone ale lumii.
Potențialii clienți nu sunt mulțumiți de lipsa infrastructurii dedicate, autonomia, prețul și fiabilitatea acestora. Mai precis, mulți oameni se tem că bateriile de pe aceste vehicule, care reprezintă 50-70% din valoarea lor, se degradează repede sau prezintă risc de incendiu.
Un nou studiu, realizat pe un eșantion de 15.000 de vehicule electrice, aduce vești bune. În aceste zile, bateriile de pe mașinile electrice au o durată de viață mai mare decât vehiculele pe care sunt instalate.
Dintre automobilele participante la studiul realizat de Recurrent, un startup care analizează și compară bateriile pentru mașini electrice, doar 1,5% au avut pachetele de baterii schimbate. Această operațiune este mai frecventă la modelele vechi (din perioada 2013 – 2015) sau la cele mai ieftine, precum Chevy Bolt.
Cercetarea a arătat și că majoritatea vehiculelor care au în jur de 160.000 de km parcurși încă ating 90% din autonomia inițială.
Chiar dacă sunt rare, schimbările de baterii de mașini electrice sunt costisitoare, iar unii producători refuză să le înlocuiască în perioada garanției. Compania Tesla a fost dată în judecată de un grup de clienți din acest motiv.
Potrivit JD Power, costul înlocuirii unui pachet de baterii poate varia între 4.000 și 20.000 de dolari în funcție de modelul mașinii.