Prima pagină » Auto » Un producător auto lansează mașina care i-ar putea scăpa pe șoferi de amenzi de viteză

Un producător auto lansează mașina care i-ar putea scăpa pe șoferi de amenzi de viteză

În această vară, Ford va lansa un autoturism dotat cu tehnologia Intelligent Speed Limiter (ISL), care citește semnele rutiere și ajustează funcțiile de la bord în funcție de traficul înconjurător.

ISL și „alte 20 de noi tehnologii” vor fi implementate în modelul Ford S-Max din 2016, un minivan de dimensiuni medii, cu o lungime de 4,7 metri, care poate transporta șapte pasageri, scrie extremetech.com. Multe din funcțiile lui S-Max sunt noi pentru segmentul său de preț, dar un proprietar de Mercedes-Benz beneficiază deja de ele. Printre funcții se numără Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection și o cameră frontală împărțită în două monitoare, pentru parcare și orientare în trafic.

S-Max este primul Ford care va fi oferit la nivel global cu sistemul ISL. Ford spune că acest autoturism îmbină două tehnologii Ford. Adjustable Speed Limiter le permite conducătorilor auto să seteze o anumită viteză maximă. Traffic Sign Recognition recunoaște textul și forma semnelor rutiere și detectează automat limita de viteză. Șoferii folosesc volanul pentru a alege o limită de viteză în mod tradițional (cu ajutorul cruise control) sau ISL. Dacă șoferul are și navigație, mașina îmbină scanarea semnelor rutiere cu GPS-ul și „informațiile hărților pentru o acuratețe sporită”, lucru folositor și în cazul în care camera video a lui S-Max ratează un semn rutier.

„ISL… le permite șoferilor să stabilească o limită de toleranță de 10 km/h peste limita detectată”, explică Ford. Ford este prins între ciocan (cum conduc, de fapt, șoferii) și nicovală (faptul că unele sisteme de siguranță sunt greoaie). Potrivit analiștilor, Ford ar trebui să le permită șoferilor să aleagă niveluri de confort. Ford precizează că sistemul se adresează mai ales șoferilor europeni, care sunt mai preocupați să nu fie surprinși de radar, comparativ cu vecinii de pe alte continente.

GHB (Glare-free high beam), corelat cu lămpile LED și iluminarea adaptivă la condițiile din jur reprezintă doar câteva din funcțiile noului S-Max. Direcția ajustabilă reduce numărul de mișcări necesare pentru controlul volanului la viteze mici. La viteze mai mari, sistemul devine mai dinamic și oferă un plus de stabilitate. BMW are direcție adaptivă de câțiva ani, aceasta fiind o funcție suplimentară, ce poate fi achiziționată cu 1.200 dolari. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și