„Este a treia revoluție a transporturilor”, și-a etichetat Zimmer proiectul, care ia în calcul trei etape ale evoluției industriei vehiculelor fără șofer pentru taxi și transportul în sistem ridesharing. În primă fază, timp de doi ani, cursele autonome vor fi valabile utilizatorilor Lyft, dar numai de-a lungul unor rute stabilite, cu software-ul adaptat acelor rute. Apoi, mașinile vor folosi orice traseu, dar cu o viteză maximă de 40 de kilometri pe oră, susține el. Începând cu 2021, cursele vor deveni autonome, iar rata deținerii unei mașini private va scădea semnificativ, cel puțin în marile orașe, susține Zimmer.
Lyft este o companie de transport care facilitează, cu ajutorul unei aplicații pentru mobil, deplasarea în sistem ridesharing.
În ianuarie, Lyft a încheiat o înțelegere cu compania americană General Motors (GM) pentru a dezvolta un parc de mașini fără șoferi pe care le testează în San Francisco și Phoenix.
Uber, principalul competitor, care lucrează cu Volvo, testează din august, în Pittsburgh, mașinile care se conduc singure, dar acestea au un șofer de rezervă care poate prelua controlul dacă tehnologia dă greș, mai scrie site-ul bbc.com.
În Singapore, start-up-ul nuTonomy testează taxiurile autonome într-o zonă restrânsă a orașului și doar pe rute stabilite. Taxiurile nuTonomy au, de asemenea, un șofer de rezervă.
Pe lângă companiile de taxi și cursele altor transportatori, producătorii de mașini mai lucrează la o tehnologie autonomă de condus.