Prima pagină » Auto » Vânzările Dacia au scăzut în 2015 în Franța și Germania

Vânzările Dacia au scăzut în 2015 în Franța și Germania

Vânzările Dacia au scăzut în 2015 în Franța și Germania
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut anul trecut cu 6,4% în Germania, la 45.764 unități, în timp ce în Franța, cea mai mare piață pentru marca auto deținută de grupul Renault, vânzările au coborât cu 5%, la 97.441 unități.

În decembrie, înmatriculările mărcii românești au crescut ușor în Germania (a doua piață ca mărime pentru Dacia), cu 1,3%, la 3.834 autoturisme, în timp ce în Franța au urcat cu 28%, la 10.452 unități.

Cele mai mari două economii din Europa au consemnat anul trecut creșteri ale vânzărilor de autoturisme, cu 5,6% în Germania, la 3,2 milioane de mașini, respectiv de 6,8% în Franța, la 1,92 milioane de unități.

Dintre cele 33 de mărci monitorizate de biroul pentru înmatriculări auto din Germania, doar șapte, inclusiv Dacia, au avut o evoluție negativă anul trecut.

Liderul pieței germane a rămas brandul Volkswagen, cu 685.670 de mașini vândute, reprezentând o cotă de piață de 21,4%. Vânzările Dacia reprezintă doar 1,4% din totalul pieței.

Și în Franța cele mai multe mărci au înregistrat creșteri, doar cinci branduri fiind în scădere raportat la anul precedent. Cea mai mare scădere a fost consemnată de Chevrolet, de 97%, de la 4,185 la 121 mașini, iar cea mai redusă de Dacia.

Evoluția negativă a vânzărilor Dacia pe o piață în creștere a dus la scăderea cotei de piață a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.

Dacia și-a păstrat, însă, poziția a cincea în topul mărcilor, în spatele Renault (19,9%), Peugeot (17%), Citroen (10,5%) și Volkswagen (7,5%).

Liderul pieței este Renault, cu vânzări în urcare cu 8,1%, la 382.504 autoturisme, în timp ce la grupuri auto conduce PSA Peugeot Citroen, cu 558.715 unități, față de 479.945 unități în cazul grupului Renault (include brandurile Renault și Dacia).

Dacia este prezentă în Franța și în topul celor mai bine vândute modele pentru anul trecut, cu Dacia Sandero – pe 9 (cu 45.264 unități și o cotă de piață de 2,4%). În top 100 se mai află și Dacia Duster – pe locul 13 (34.501 mașini și cotă de piață de 1,8%), precum și Dacia Lodgy – pe 69, Dacia MCV II – pe 83 și Dacia Dokker – pe 99.

Pe piața franceză a autovehiculelor comerciale ușoare, Dacia a vândut anul trecut 2.594 unități, în scădere cu 23,2% față de anul ansterior, iar totalul (inclusiv autoturisme) urcă astfel la 100.035 unități, cu un declin de 5,5% comparativ cu anul anterior.

Autor

Citește și