Vânzările Dacia au urcat în 2012 cu circa 5%, la 359.822 autovehicule. Franța principala piață
Vânzările Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate pe piața locală, unde compania se menține totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfaceri au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
„2012 marchează mai multe recorduri pentru marca Dacia. În primul rând, din punct de vedere al performanței comerciale globale. În cursul anului trecut au fost vândute, în întreaga lume, nu mai puțin de 359.822 de autovehicule purtând sigla Dacia, în creștere cu 4,8% față de nivelul înregistrat în 2011”, a anunțat vineri compania într-un comunicat de presă transmis MEDIAFAX.
Pe piețele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creștere cu 8% a vânzărilor, cu 337.674 unități comercializate în 43 de țări, principalele performere fiind piețele din zona Euromed (nordul Africii și bazinul mediteranean), cu o creștere de 26,6%.
Potrivit comunicatului, vânzările în Europa Occidentală s-au menținut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piața regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Franța a dominat, și în 2012, topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italiua – 26.832 și Spania – 17.847.
Dacia rămâne liderul pieței auto din România, deși vânzările pe piața locală se plasează abia pe poziția a șasea în topul internațional, cu 22.148 unități vândute
„Situația pieței auto din România, profund afectată de incertitudini și de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieței totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piața vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restricțiile de pe piața creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienți în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piața românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menționat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradițional o parte foarte importantă din clienții Dacia”, se menționează în comunicatul companiei.
În acest context, defavorabil, Dacia a reușit să-și mențină poziția de lider de piață, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piața locală, 20.050 sunt autoturisme iar restul de 2.098 de unități sunt vehicule utilitare.
„În același timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluția gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-și reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. În plus, au fost abordate în premieră noi segmente de piață, cum ar fi cel al vehiculelor de familie și al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker și Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010”, se mai arată în comunicat.
În clasamentul intern pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piață, cu 9.208 unități comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unități și de Logan MCV, cu
1.940 de unități.
De asemenea, producătorul auto menționează demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero și Sandero Stepway, precum și rezultatele promițătoare ale modelului Dokker.
Noul Logan a generat anul trecut 573 de livrări, iar vânzările noilor Sandero și Sandero Stepway au totalizat 275 de unități.
Constantin Stroe, vicepreședintele Consiliului de Administrație al Automobile Dacia, a declarat la jumătatea lunii noiembrie că Dacia pregătește încă trei modele, printre care un break și o camionetă.
Reprezentanții Dacia Renault l-au informat la acea vreme pe președintele Traian Băsescu că în 2013 vor lansa un nou model Dacia și că strategia grupului este să continue investițiile pe termen lung în România.