Vânzările Dacia în Franța au înregistrat în noiembrie cea mai mare creștere, într-o piață în declin
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franța au înregistrat în luna noiembrie cea mai mare creștere în rândul mărcilor cu vânzări de volum, iar în primele 11 luni au consemnat a doua rată de creștere, după Fiat, în timp ce piața franceză a scăzut în ambele intevale analizate.
Astfel, înmatriculările Dacia au urcat cu 18%, la 7.315 unități, în luna noiembrie, în timp ce piața franceză a consemnat un declin de 4,4%, la 138.298 unități, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Doar două mărci, cu vânzări reduse, au avut evoluții mai bune decât Dacia în noiembrie. Astfel, înmatriculările Lexus au crescut cu proape 60%, la 336 unități, iar cele ale Lancia cu aproape 40%, la 527 autoturisme.
Cota de piață a Dacia a urcat de la 4,29% în noiembrie anul trecut la 5,29% în aceeași lună a anului în curs.
Înmatriculările grupului francez Renault, care deține Dacia, au crescut cu 3,8%, la 32.592 unități, avansul fiind susținut de evoluția Dacia. Marca Renault a consemnat o creștere de numai 0,4%, la 25.277 mașini.
În primele 11 luni, vânzările de autoturisme Dacia în Franța au crescut cu 8,4%, la 79.865 autoturisme. În aceeași perioadă, piața franceză a scăzut cu 7,1%, la 1,61 milioane de mașini.
Doar Fiat a înregistrat în această perioadă o creștere mai puternică decât Dacia în rândul mărcilor cu vânzări de volum. Înmatriculările Fiat au avansat în primele 11 luni cu 10%, la 43.620 unități.
Dintre mărcile cu vânzări reduse, doar Lexus a raportat o evoluție mai bună, cu un plus de 18%, la 2.633 de unități.
Cota de piață a Dacia pentru perioada ianuarie-noiembrie a avansat de la 4,24% anul trecut la 4,95% în acest an.
Dacia Sandero s-a menþinut în primele 11 luni pe poziția a șasea în topul celor mai bine vândute 100 de modele din Franța, cu 37.829 de mașini, reprezentând o cotă de piață de 2,3%. Grupul Renault este prezent în top zece cu cinci modele, inclusiv Dacia, în timp ce rivalul PSA Peugeot Citroen are patru modele. Volkswagen Polo, pe locul 9, este singurul autoturism străin dintre primele zece.
Alte modele Dacia prezente în top 100 sunt Duster (locul 19) – 22.878 autoturisme și o cotă de piață de 1,4%, Lodgy (poziția 41) – 10.148 de unități și o cotă de piață de 0,6%, precum și Dokker (locul 86) – 4.855 de mașini și o cotă de piață de 0,3%.
Vânzările grupului Renault au scăzut cu 2,1% în primele 11 luni, la 385.539 unități, iar marca Renault cu 4,5%, la 305.674 unități.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale ușoare noi, înmatriculările Dacia au crescut cu 67% în noiembrie, la 249 unități, iar în primele 11 luni au urcat cu 1,6%, la 3.604 unități. Piața franceză de profil a scăzut cu 4,4% în noiembrie, la 29.766 autovehicule, în timp ce în intervalul ianuarie-noiembrie declinul a fost de 5,8%, la 332.977 unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menținut totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfacere au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italia – 26.832 și Spania – 17.847.