Vânzările Dacia în Germania au crescut în ianuarie de peste trei ori mai rapid decât piața
Doar cinci din cele 33 de mărci analizate au consemnat creșteri mai rapide decât Dacia, arată date publicate joi de Autoritatea Federală Germană pentru Transport Auto (KBA).
Astfel, înmatriculările Jaguar s-au dublat față de ianuarie anul trecut, la 381 unități, Honda a înregistrat o creștere de 53%, la 1.651 autovehicule, Mazda a avansat cu 49,4%, la 4.331 unități, Ford a urcat cu 42,2%, la 14.604 mașini, iar Chevrolet a consemnat o creștere de 26,1%, la 1.803 unități.
Dintre mărcile analizate, 17 au înregistrat o evoluție pozitivă, KIA a atagnat, iar restul au scăzut.
Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,9% în ianuarie, față de 1,7% în decembrie și 1,5% pe ansamblul anului trecut. În ianuarie anul trecut, Dacia avea o cotă de piață de 1,7%.
Înmatriculările sub marca Renault a grupului francez cu același nume, care deține și Dacia, au scăzut cu 7,9%, la 6.025 de unități. Marca Renault are o cotă de piață de 2,9%.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
În Franța, Dacia a înregistrat cea mai puternică creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi în luna ianuarie, cu 18%, la aproape 9.000 de unități, cu o cotă de piață de 7,16%, în timp ce piața franceză a revenit ușor după mai mulți ani de scădere.
Vânzările totale ale Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piață fiind în continuare Franța, cu aproape 94.000 de unități, în timp ce în România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unități, echivalentul unei cote de piață de 31,6%.
Vânzările Dacia în afara României au totalizat 404.000 unități, iar pe piața europeană, în regres cu 1,7%, livrările mărcii au urcat cu 25,9%.
Germania a ocupat anul trecut poziția a doua în rândul piețelor Dacia, cu peste 47.000 de unități și o cotă de piață de 1,5%.