Vânzările Dacia în Germania la nouă luni au crescut de trei ori mai rapid decât piața

Publicat: 06 10. 2014, 13:29
Actualizat: 08 02. 2019, 19:53

În pofida creșterii vânzărilor, cota de piață a Dacia în Germania a coborât la 1,6% în perioada ianuarie-septembrie, față de 1,7% în primele opt luni ale anului, potrivit datelor biroului german de înmatriculări auto.

Cel mai mare avans din primele nouă luni a fost consemnat de Jeep, cu o urcare a vânzărilor de 40,2%, la 6.809 de autoturisme. În clasamentul celor mai importante creșteri, marca Jeep este urmată de Mazda (21,5%), cu 42.264 de unități vândute și Land Rover (18,4%), cu 11.211 de mașini comercializate.

Cel mai mare declin a fost înregistrat de Chevrolet, de 73,7%, la 5.358 de autoturisme.

Livrările liderului de piață Volkswagen au urcat cu 3,2%, la 485.801 mașini, iar cele ale mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au avansat cu 5,6%, la 76.773 de unități.

În luna septembrie, înmatriculările Dacia au consemnat una dintre cele mai importante creșteri dintre mărcile prezente pe piața germană, de 22,9%, la 3.308 unități, față de aceeași lună din 2013.

Datele arată că tot marca Jeep a înregistrat cel mai mare avans al vânzărilor din septembrie, de 49,8%, la 1.002 mașini, în timp ce livrările liderului pieței, Volkswagen, au urcat cu 9,3%, la 54.939 de unități.

Vânzările mărcii Renault au urcat cu 12,2% în septembrie prin comparație cu aceeași lună din 2013, la 7.982 de unități vândute.

De asemenea, cel mai mare declin al vânzărilor din septembrie, de 93,9% a fost consemnat de Chevrolet, cu 124 autoturisme comercializate.

Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.