Vânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unități, iar cota de piață a companiei a urcat la 2,6%, Renault și Volkswagen fiind singurele concerne auto europene care au înregistrat livrări în creștere în regiune în perioada analizată.
Înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în noiembrie cu 1,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, de la 926.900 la 938.000 unități, potrivit datelor prezentate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile.
Cererea auto din Europa este astfel în urcare pentru cea de-a treia lună consecutiv, însă în noiembrie singurii mari producători europeni care au reușit să profite de trend au fost Volkswagen și Renault.
Vânzările Renault în UE au crescut cu 9,9% în luna noiembrie, la aproape 89.000 unități, iar cota de piață a grupului francez a avansat de la 8,7% la 9,5%.
Creșterea de 31,1% înregistrată de Dacia a fost acompaniată de un avans de 3,5% al mărcii Renault, care a reușit 64.300 de livrări în noiembrie.
Grupul Peugeot Citroen, principalul rival al Renault, a raportat o scădere de 1,2% a vânzărilor în UE în noiembrie, la 101.600 automobile, cu o cotă de piață de 10,8%, față de 11,1% cu 12 luni în urmă.
Volkswagen și-a consolidat poziția, mai mult de unu din patru autoturisme noi comercializate în UE în noiembrie fiind produse de grupul german. Cel mai mare producător auto din UE a livrat în noiembrie 245.300 autoturisme, în urcare cu 3,3% față de perioada corespunzătoare a anului trecut, cu o cotă de piață în creștere de la 25,6% la 26,2%.
Piața auto românească și-a continuat scăderea în luna noiembrie, cu 5.474 livrări, cu 3,9% mai puține față de nivelul de aproape 5.700 unități din aceeași lună a anului trecut. De la începutul anului, vânzările de autoturisme din România au coborât cu 15,4%, la 52.141 unități.