Grupul auto francez Renault a raportat, marţi, 23 aprilie, venituri peste aşteptări pentru primul trimestru al anului 2024, graţie cererii pentru modele precum noul Clio, Dacia Sandero şi modelul electric Megane E-Tech, transmite Bloomberg.
Astfel, în primele trei luni ale acestui an, Renault a vândut 549.099 unităţi, în creştere cu 2,6% în ritm anual.
În același timp, veniturile au urcat cu 1,8%, până la 11,7 miliarde de euro, peste estimările analiştilor. Toate prognozele indicau un nivel maxim de încasări de 11,4 miliarde de euro.
Renault a anunțat că modelele complet electrice şi hibride au reprezentat 48% din mixul de vânzări, chiar dacă producătorii auto europeni se confruntă cu o scădere a cererii de vehicule electrice.
În ceea ce priveşte marca Dacia, vânzările au crescut cu 3,6% în Europa, până la 153.439 unităţi.
În special Sandero a devenit cel mai bine vândut model, cu 72.995 de unităţi comercializate în Europa în primul trimestru, o creştere de 20,2% în ritm anual.
De asemenea, noua versiune a modelului Dacia Duster a înregistrat peste 18.000 de comenzi în primele 30 de zile de la lansarea pe piață şi asta înainte de a ajunge în reprezentanţe, care se preconizează a fi la începutul verii.
„Ne continuăm politica de preţuri stabile. Cu toate acestea, am reuşit să ne reducem puţin costurile şi le permitem clienţilor să beneficieze de asta. Noile noastre modele vin cu o marjă mai mare pentru noi şi la un preţ mai mic pentru clienţii noştri”, a declarat directorul financiar de la grupul Renault, Thierry Pieton.
Grupul francez mizează pe faptul că cele 10 noi produse ce urmează a fi lansate, inclusiv noul model complet electric Renault 5, îi vor permite să cucerească şi mai mulţi clienţi, într-un moment în care unii dintre rivalii mai mari, inclusiv Volkswagen AG şi Stellantis NV, pierd teren pe unele pieţe.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.
CITEȘTE ȘI: