Prima pagină » Auto » Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu aproape 90%, în timp ce achiziţiile auto au scăzut cu peste 20%, anul trecut

Vânzările de ATV-uri au crescut cu 86%, în 2020, susţinând astfel avansul pieţei moto într-un an foarte greu pentru aceastră industrie. O contribuţie la creşterea pieţei moto au avut şi motocicletele, unde vânzările au crescut cu 2% în 2020 faţă de 2019.

Vânzările de ATV-uri, segment din piaţa moto care s-a menţinut pe plus încă din a doua jumătate a anului 2020, au înregistrat creşteri de circa 86% în ultimele 12 luni, arată un raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citat de Ziarul Financiar (ZF).

Astfel, piaţa moto a încheiat 2020 cu o creştere generală de peste 48% faţă de anul precedent, provenită mai ales din vânzarea acestui segment.

Cea mai mare creştere de pe piaţa moto din 2020 a fost înregistrată în luna decembrie, când vânzările de motocicluri au fost cu aproximativ 38% mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2019.

În schimb, în aceeaşi perioadă, achiziţiile de autoturisme au scăzut cu 21,7%.

Consumul online a determinat tranzacții-record pe piața spațiilor industriale. Valoarea proiecte logistice livrate în 2020 a depășit pragul de 300 milioane euro

Modificarea comportamentului de consum, pe fondul restricțiilor sale de mobilitate impuse anul trecut, a determinat creșterea cererii pentru spații industriale și pentru depozitare a mărfurilor care au făcut obiectul comerțului online. Tranzacțiile pe piața de profil au fost cu 15% mai mari față de anul 2019, care, la rândul său a fost un an record.

Peste 670.000 de metri pătrați au făcut obiectul contractelor de închirie pe zona spațiilor logistice din România în 2020, explicabil prin activitatea neîntreruptă pe întreg parcursul anului, indiferent de măsurile luate de guvern, în sectorul de transport și logistic, acesta fiind cel care a susținut consumul.

Situația în sine a atras și interesul unor noi investitori către acest segment de piață, accelerând investițiile, atât în zona logistică, cât și în cea de real estate”, explică Costin Bănică, Head of Industrial Department JLL România.

Retailul a fost domeniul care a avut cea mai mare pondere în structura cererii chiriașilor de spații industriale în 2020, potrivit datelor companiei JLL.

Comerțul online a luat avânt în pandemie

Comerțul online a luat amploare în obișnuițele românilor. Astfel, ponderea persoanelor în vârstă de 16-74 ani care au apelat la serviciile online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii, raportat la care au folosit vreodată internetul, a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la un maxim de 58,2% în anul 2020, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică, citate de Agerpres.

Potrivit cercetării asupra sectorului e-commerce realizată de compania  iSense Solutions pentru GpeC, pandemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra pieței și a obiceiurilor de cumpărare din România și a însemnat o oportunitate pentru creșterea cumpărăturilor online. Dacă în 2019 piața de e-commerce a înregistrat tranzacții în valoare de 4,25 miliarde de euro, până la finalul lui 2020 specialiștii estimau o creștere a vânzărilor la o valoare totală de până la 6 miliarde de euro.

Cercetarea, realizată în perioada martie-octombrie 2020, arăta că cea mai mare creștere în materie de vânzări online a fost înregistrată de serviciile de catering/livrare de mâncare gătită, cu o creștere de 124% față de aceeași perioadă a anului 2019. Ca urmare a schimbărilor de comportament pe fondul pandemiei, și alte categorii de produse au înregistrat creșteri în vânzări cu mult peste media din 2019: Cărți/Reviste, 113%, Pet Shop, 113%, Bunuri de larg consum (FMCG), 110%.

Analiștii iSense Solutions estimează că numărul persoanelor care fac cumpărături online a crescut cu 13% față de 2019, iar valoarea medie cheltuită pentru cumpărăturile online a înregistrat o creștere semnificativă de 41% față de 2019.

Marian Tănase are o experiență de peste 20 de ani în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2001, iar în 2002 se angaja deja la portalul Apropo.ro, ... vezi toate articolele

Citește și