Prima pagină » Auto » Vânzările de mașini au crescut în România. Acestea sunt cele mai populare mărci

Vânzările de mașini au crescut în România. Acestea sunt cele mai populare mărci

Vânzările auto la nivelul Uniunii Europene au crescut în 2014 pentru prima oară după șase ani, potrivit asociației din industrie ACEA.

Vânzările auto au crescut cu 5,7%, la 12.550.771 unități, datorită programelor guvernamentale de tipul „Rabla” și a comenzilor en-gros din partea companiilor. S-a constatat o migrare spre mărcile mai ieftine, precum Dacia și Skoda, care au înregistrat cele mai mari creșteri ale vânzărilor. Spania și Marea Britanie au înregistrat o creștere a vânzărilor pe piața auto, în 2014, cu 18%, respectiv 9,3%. ACEA a precizat într-un comunicat că vânzările din decembrie 2014 au crescut cu 4,7% de la an la an și pentru a 16-a lună consecutivă.

Totuși, jucătorii din industrie rămân precauți în privința creșterii din 2015, deoarece multe programe de stimulare a reîntineririi parcurilor auto se vor încheia. Carlos Ghosn, directorul executiv al alianței Nissan-Renault, a spus săptămâna aceasta, în cadrul Salonului Auto de la Detroit, că vânzările la nivel european vor crește modest în 2015, cu 1-2%.

Peter Fuss, un analist al industriei auto pentru E&Y, a declarat vineri că vânzările în acest an vor crește cu 3%. „Rămânem sceptici cu privire la capacitatea vânzărilor de mașini noi de a reveni la nivelurile de dinaintea crizei, în următorii ani”. În Spania, guvernul a extins de mai multe ori o schemă de schimbare a parcului auto, cunoscută drept Plan PIVE, care oferă discount-uri la modelele auto cu emisii poluante reduse. 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și