Veniturile Renault au scăzut cu 13,3% în trimestrul al treilea, la 8,44 miliarde euro
Veniturile grupului Renault au scăzut cu 13,3% în trimestrul al treilea, la 8,44 miliarde de euro, față de aceeași perioadă a anului trecut, din cauza condițiilor dificile de pe piața europeană, în special din Franța.
Renault a înregistat un declin de 14,4% al veniturilor diviziei de automobile, la 7,92 miliarde de euro, se arată într-un comunicat al grupului.
Vânzările au coborât cu 5,8% în trimestrul al treilea față de intervalul similar din 2011, la 596.064 automobile, și pentru prima oară peste jumătate din livrări au avut loc în afara Europei. Astfel, vânzările efectuate de Renault pe piața internațională au avansat cu 7,7%.
În Europa, unde piața a continuat să se contracte, cu 9,3%, vânzările Renault au scăzut cu 18,4%, din cauza declinului puternic al piețelor în Franța, Italia și Spania, iar cota de piață a grupului a fost de 8,5%.
Înainte de lansarea Clio IV în această lună, brandul Renault se afla pe locul trei în Europa, cu o cotă de piață de 6,8%, în scădere cu 1,2 puncte procentuale, pe piața vehiculelor de pasageri și comerciale.
Brandul Dacia a înregistrat o cotă de piață de 1,7% pe piața vehiculelor de pasageri și cea a vehiculelor comerciale ușoare, în urcare cu 0,3 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut.
Grupul avertizează că în actualele condiții dificile de pe piața europeană, volumul vânzărilor anuale ale grupului va fi sub nivelul anului trecut.