Volkswagen a avertizat în aprilie clienții americani despre o problemă legată de emisii
Compania nu a explicat că ia această măsură în speranța că va satisface autoritățile de reglementare, care erau tot mai sceptice în privința motivelor discrepanței între rezultatele testelor de laborator de măsurare a emisiilor și poluarea reală produsă de motoarele diesel ale automobilelor VW.
Oficiali ai Autorității pentru Calitatea Aerului din California și Agenția pentru Protecția Mediului a Statelor Unite au acceptat în decembrie 2014 să permită rechemarea voluntară a automobilelor diesel ale VW pentru reemedierea a ceea ce VW a insistat că este o problemă tehnică, ușor de remediat.
Rechemarea a avut loc la nivel național, timp de mai multe luni.
Miercuri, purtătorul de cuvânt al instituției din California, Dave Clegern, a confirmat că scrisorile au fost parte a campaniei de rechemări.
„Este una dintre măsurile care ne-au fost prezentate ca posibilă soluție. Nu a funcționat”, a spus Clegern.
Volkswagen, care nu a a avut vreo obligație la momentul rechemărilor să dezvăluie discuțiile care au dus la declanșarea campaniei, a refuzat să comenteze.
Controversa a devenit publică săptămâna trecută, după ce VW a recunoscut că a înșelat în mod deliberat autoritățile în legătură cu nivelul noxelor emise de motoarele diesel al automobilelor grupului.
În cadrul rechemării, proprietarii anumitor vehicule VW cu motoare de 2 litri, fabricate în perioada 2010-2014, au fost instruiți să contacteze dealerii pentru un update software, în vederea remedierii unui indicator luminos.
„Dacă acest indicator este luminos, din orice motiv, vehiculul nu va trece de inspecția emisiilor poluante, în unele regiuni”, avertiza scrisoarea, precizând că autoritățile de California cer acest update, înainte de a înnoi înregistrarea vehiculelor.
În scrisoare se mai arăta că softul de management al motorului a fost îmbunătățit pentru a asigura că emisiile sunt optimizate.
Este un fapt obișnuit ca producătorii auto să facă update-uri ale soft-urilor automobilelor, prin intermediul dealerilor.
Volkswagen a anunțat în urma scandalului că 11 milioane de vehicule diesel ale grupului ar putea fi afectate la nivel global. Grupul german a alocat în trimestrul trei 6,5 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor.
Departamentul de Justiție a lansat o investigație penală și cel puțin 25 de procese colective, din partea clienților, au fost înregistrate împotriva Volkswagen în șapte state americane.