Grupul auto japonez a anunțat luni că în primele nouă luni a vândut 7,49 de milioane de vehicule, peste livrările de 7,43 milioane de vehicule raportate de Volkswagen în această lună.
Vânzările ambilor producători auto au scăzut însă cu 1,5%.
Rezultatele includ o perioadă mai mică de două săptămâni de vânzări după ce VW a dezvăluit că a instalat un soft ilegal pe mai multe modele diesel pentru reducerea nivelului emisiilor în timpul testelor de poluare.
Volkswagen a fost lider mondial în funcție de vânzări în primul semestru, înaintea Toyota, dar în prezent pregătește rechemarea în service a 11 milioane de vehicule pentru înlăturarea softului ilegal și a oprit comercializarea modelelor diesel pe mai multe piețe.
Grupul german se confruntă și cu scăderea cererii în China, cea mai mare piață a sa. În primele nouă luni, vânzările mărcii VW în China au scăzut cu 7,4%.
„Toyota va fi numărul 1 în acest an. Din cauza scandalului emisiilor, VW ar putea avea probleme cu vânzările până la sfârșitul anului, în Europa și SUA, și nu văd ca piața chineză să își revină în curând”, a declarat Koji Endo, analist în domeniul auto la Advanced Research Japan.
Scandalul emisiilor a dus la demisia directorului general al VW, Martin Winterkorn, al cărui obiectiv era ca grupul german să depășească Toyota și General Motors (GM) și să devină lider mondial în funcție de vânzări.
Livrările GM au scăzut în primele nouă luni ale anului cu 1,9%, la 7,2 milioane de vehicule.
În timp ce VW are probleme, Toyota se pregătește să pună în vânzare modelul Prius modernizat, livrările urmând să înceapă înainte de sfârșitul anului.
Surse apropiate situației au declarat în august că Toyota va angaja 1.400 de oameni la fabricile din Japonia, pentru producția noului Prius și un SUV Land Cruiser modernizat.