Prima pagină » Auto » Volkswagen a raportat prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani. La cât se ridică paguba

Volkswagen a raportat prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani. La cât se ridică paguba

Volkswagen a raportat prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani. La cât se ridică paguba
Volkswagen a raportat miercuri prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani, de 3,48 miliarde de euro, din cauza costurilor legate de scandalul manipulării testelor de poluare ale automobilelor diesel, și a redus estimările referitoare la profit, relatează Reuters.

Analiștii anticipau pierderi de 3,47 milarde de euro.

Grupul auto german a alocat în trimestrul al treilea 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor campaniei de rechemare în service a 11 milioane de vehicule la nivel global, suma fiind ușor peste cea de 6,5 miliarde de euro anunțată la o săptămână după ce a recunoscut public manipularea testelor emisiilor, pe 18 septembrie.

Din aceste motive, Volkswagen a anunțat că se așteaptă ca profitul operațional din acest an să scadă semnificativ sub nivelul record de 12,7 miliarde de euro obținut în 2014.

Excluzând costul scandalului, producătorul auto anticipează că marja operațională va fi de 5,5%-6,5% în acest an, după nivelul de 6,3% atins anul trecut.

Grupul intenționează să reducă investițiile cu 1 miliard de euro pe an la divizia VW, care va rechema în service 5 milioane de automobile pentru eliminarea softului ilegal prin care este redus nivelul emisiilor în timpul testelor.

Divizia de lux Audi, care generează 40% din venitul grupului VW, va reduce la rândul ei cheltuielile.

Volkswagen a confirmat că pierderea din trimestrul al treilea este prima din cel puțin 15 ani, dar, din cauza schimbărilor de contabilitate, nu a putut preciza când a avut loc pierderea anterioară.

Grupul ar putea fi nevoit să aloce fonduri suplimentare pentru măsuri de stabilizare a vânzărilor, dacă livrările vor fi afectate de scandal, a spus directorul general Matthias Mueller. Măsurile ar putea include discounturi pentru achizițiile de mașini noi, dacă proprietarii vor preda modele vechi, precum și împrumuturi ieftine și stimulente acordate dealerilor, pentru răscumpărarea de mașini mai vechi.

Livrările grupului, care include și brandurile premium Audi și Porsche, au scăzut cu 1,5% în septembrie, la 885.300 de vehicule. În trimestrul al treilea, vânzările au coborât cu 3,4%, la 2,39 milioane de mașini.

Din acest motiv, VW a coborât în urma Toyota în privința volumului vânzărilor în primele nouă luni ale anului, după ce a ocupat prima poziție la nivel mondial în primul semestru.

Citește și