Vor avea SUV-urile soarta țigărilor? Motivul pentru care două reclame la un model Toyota au fost interzise în Marea Britanie

Publicat: 05 12. 2023, 13:14
Actualizat: 05 12. 2023, 13:18
Sursa foto: captură din video

Două reclame la Toyota Hilux au fost interzise în Marea Britanie de către arbitrul pieței de publicitate.

Advertising Standards Authority (ASA) consideră că reclamele încurajează condusul off-road, care este dăunător pentru mediul înconjurător, transmite publicația The Independent.

Într-un clip video pot fi văzute zeci de vehicule în timp ce merg pe teren accidentat și traversează un râu. Totodată, într-un poster afișat în mai multe spații publice apar aceleași SUV-uri Hilux.

ASA a analizat reclamele după ce a primit o sesizare de la organizația non-guvernamentală Adfree Cities, care militează pentru eliminarea reclamelor din orașe.

Citește și: Ce este Uni Wheel, invenția Hyundai care ar putea revoluționa construcția de automobile

Compania Toyota a transmis că reclama video a fost filmată în Slovenia, pe teren privat, cu permisiunea proprietarului.

VIDEO – Reclama „Boarn To Roam” a Toyota, care a fost interzisă de ASA în Marea Britanie:

Mai mult, folosirea de mai multe vehicule în reclamă a fost „clar fantastică”. Compania consideră că niciun „telespectator rezonabil” nu va crede că materialul îl încurajează să conducă iresponsabil în zone off-road și să cauzeze daune mediului. Mai mult, posterul a fost creat pe computer, iar în timpul realizării sale nu a fost afectat mediul, potrivit mărcii japoneze.

Organizația Adfree Cities cere interzicerea totală a reclamelor la SUV-rui

„Reclamele au prezentat și tolerat utilizarea vehiculelor într-o manieră care nu ține cont de impactul acestora asupra naturii și asupra mediului”, a transmis ASA.

„Din ce în ce mai multe SUV-uri sunt vândute cu o falsă promisiune de aventură pe teren accidentat, care îți permite să exploatezi imaginile lumii naturale. În realitate, SUV-urile dăunează naturii, poluând aerul, aglomerând orașele și cauzând pierderea tragică de vieți. Această decizie este binevenită, dar nu este suficientă reglementarea reclamelor la SUV-uri; promovarea SUV-urilor trebuie stopată complet”, a declarat Veronica Wignall, co-director la Adfree Cities.