Vor avea SUV-urile soarta țigărilor? Motivul pentru care două reclame la un model Toyota au fost interzise în Marea Britanie
Două reclame la Toyota Hilux au fost interzise în Marea Britanie de către arbitrul pieței de publicitate.
Advertising Standards Authority (ASA) consideră că reclamele încurajează condusul off-road, care este dăunător pentru mediul înconjurător, transmite publicația The Independent.
Într-un clip video pot fi văzute zeci de vehicule în timp ce merg pe teren accidentat și traversează un râu. Totodată, într-un poster afișat în mai multe spații publice apar aceleași SUV-uri Hilux.
ASA a analizat reclamele după ce a primit o sesizare de la organizația non-guvernamentală Adfree Cities, care militează pentru eliminarea reclamelor din orașe.
Citește și: Ce este Uni Wheel, invenția Hyundai care ar putea revoluționa construcția de automobile
Compania Toyota a transmis că reclama video a fost filmată în Slovenia, pe teren privat, cu permisiunea proprietarului.
VIDEO – Reclama „Boarn To Roam” a Toyota, care a fost interzisă de ASA în Marea Britanie:
Mai mult, folosirea de mai multe vehicule în reclamă a fost „clar fantastică”. Compania consideră că niciun „telespectator rezonabil” nu va crede că materialul îl încurajează să conducă iresponsabil în zone off-road și să cauzeze daune mediului. Mai mult, posterul a fost creat pe computer, iar în timpul realizării sale nu a fost afectat mediul, potrivit mărcii japoneze.
Organizația Adfree Cities cere interzicerea totală a reclamelor la SUV-rui
„Reclamele au prezentat și tolerat utilizarea vehiculelor într-o manieră care nu ține cont de impactul acestora asupra naturii și asupra mediului”, a transmis ASA.
„Din ce în ce mai multe SUV-uri sunt vândute cu o falsă promisiune de aventură pe teren accidentat, care îți permite să exploatezi imaginile lumii naturale. În realitate, SUV-urile dăunează naturii, poluând aerul, aglomerând orașele și cauzând pierderea tragică de vieți. Această decizie este binevenită, dar nu este suficientă reglementarea reclamelor la SUV-uri; promovarea SUV-urilor trebuie stopată complet”, a declarat Veronica Wignall, co-director la Adfree Cities.