VW a găsit vinovații pentru scandalul emisiilor. Cine sunt cei suspectați că au ascuns informațiile compromițătoare
Cei doi, Ulrich Hackenberg, inginerul șef al Audi, și Wolfgang Hatz, proiectantul motoarelor Porsche pentru automobilele de Formula 1, se află printre inginerii suspendați în cadrul investigației legate de scandalul emisiilor, au declarat două persoane apropiate situației, citate de MarketWatch.
Scandalul a dus la scăderea capitalizării de piață a VW cu 43% și la o campanie de rechemare în service a 11 milioane de automobile diesel ale grupului la nivel global, pentru eliminarea softului ilegal și modificări prin care nivelul emisiilor să respecte limitele legale.
Hackenberg și Hatz, care nu au răspuns solicitărilor de comentarii, sunt considerați doi dintre cei mai străluciți ingineri din industria germană. Ei au fost numiți directori pentru cercetare și dezvoltare în grupul VW la scurt timp după ce Martin Winterkorn a devenit director general, în ianuarie 2007.
Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului, nu a putut fi contactat pentru comentarii.
Grupul a recunoscut că directorii, care aveau greutăți să îndeplinească țintele de vânzări pe piața din SUA, au mascat emisiile motoarelor automobilelor noi, pentru a vinde așa-zisa tehnologie diesel curată americanilor sceptici.
Producătorul auto german a recunoscut că până la 11 milioane de vehicule ale grupului au fost dotate cu un „dispozitiv de apărare”, un software care reduce emisiile de noxe numai în timpul testelor de laborator, nu și în trafic.
Mai multe state au blocat vânzările anumitor modele VW, iar autoritățile de reglementare analizează măsuri de înăsprire a standardelor în domeniul emisiilor, pentru motoarele diesel.
Sursele au precizat că investigația din cadrul VW se concentrează pe Hackenberg, Hatz, principalii colaboratori ai lui Winterkorn pe vremea când conducea Audi, și asupra lui Heinz-Jakob Neusser, director pentru dezvoltare la brandul Volkswagen.
Neusser, la rândul lui suspendat din funcție, a venit la VW de la Porsche, în 2011, cu mult după ce începuse producția de motoare diesel. Acesta a refuzat să comenteze.
Izbucnirea scandalului, în Statele Unite, a dus la deschiderea unor investigații penale împotriva grupului și a conducerii acestuia, în SUA ți Europa.
Sub conducerea lui Winterkorn, Volkswagen a atins ținta unor vânzări anuale de 10 milioane de vehicule la nivel mondial în 2014, cu patru ani înainte de termen. Grupul a devenit în primul semestru al acestui an cel mai mare producător de automobile din lume, depășind pentru prima oară Toyota Motor.