Prima pagină » Auto » VW dă termen angajaților până la sfârșitul lui noiembrie să ofere informații în scandalul emisiilor

VW dă termen angajaților până la sfârșitul lui noiembrie să ofere informații în scandalul emisiilor

VW dă termen angajaților până la sfârșitul lui noiembrie să ofere informații în scandalul emisiilor
Volkswagen ar putea cere joi angajaților ca până la sfârșitul lunii noiembrie să furnizeze informații în legătură cu scandalul emisiilor poluante, a declarat o persoană apropiată situației, citată de Wall Street Journal.

Angajații vor fi solicitați să dezvăluie informații care i-ar putea incrimina, dar fără să suporte consecințe, până la sfârșitul lunii, a arătat sursa.

Conducerea grupului german răspunde astfel presiunilor din partea autorităților de reglementare, în special a Agenției pentru Protecția Mediului (EPA) din Statele Unite, pentru a oferi explicații detaliate referitoare la modul în care VW a ajuns să manipuleze rezultatele testelor de poluare ale vehiculelor și la persoanele responsabile.

„Va fi o scrisoare adresată angajaților, care va fi publicată pe intranet, probabil joi”, a spus sursa.

Persoana a adăugat că Volkswagen dispune deja de un sistem care permite angajaților să ofere anonim informații, despre orice activitate incorectă.

Sistemul pare totuși să nu fi fost eficient, în condițiile în care unii angajați au instalat softuri ilegale de influențare a rezultatelor testelor de poluare ale motoarelor diesel, timp de șase ani.

Volkswagen a anunțat la sfârșitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce EPA a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante.

Grupul va rechema în servici, anul viitor, vehiculele implicate în scandal pentru înlăturarea softului ilegal, iar în trimestrul al treilea a alocat 6,7 miliarde de euro în acest scop.

Între timp, grupul a recunoscut că pentru alte 800.000 de automobile, unele cu motoare pe benzină, a subestimat nivelul consumului de carburant și al emisiilor poluante.

În urma scandalului, autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a anunțat miercuri că va verifica emisiile a 50 de modele de mașini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia.

Citește și