Prima pagină » Bacalaureat 2021 » Liceenii din mediul rural, prezenţă masivă la BAC 2021. Peste 98% dintre tinerii de la țară au susținut examenul

Liceenii din mediul rural, prezenţă masivă la BAC 2021. Peste 98% dintre tinerii de la țară au susținut examenul

Liceenii din mediul rural, prezenţă masivă la BAC 2021. Peste 98% dintre tinerii de la țară au susținut examenul

Prezenţa la examenul de Bacalaureat din 2021 pentru elevii din mediul rural înscrişi în programul „Vreau în clasa a 9-a” al Fundaţiei World Vision România a fost de 98,3%. Aproape 4.000 de elevi din mediul rural, proveniți din familii fără posibilități materiale, au fost sprijiniți în ultimii 13 ani prin acest program în care World Vision a investit, cu ajutorul donatorilor săi, peste 3,14 milioane de dolari americani.

Concret, unu din cinci elevi din cele 300 de sate unde este prezentă Fundaţia World Vision a primit sprijin. În prezent, în program sunt înscriși 860 de copii din aproape 90 de licee.

Rezultatele programul arată cât de importantă este investiţia în educaţie.

  • Rata de promovare a examenului de bacalaureat în rândul bursierilor Fundației a fost cu cel puțin 20% peste cea de la nivel național – rural şi urban, în fiecare an din 2009 încoace. În 2020, rata de promovare a Bacalaureatului a bursierilor a fost de 94%, cu 31 de puncte procentuale peste media la nivel național (62,9%). Raportat la rata de promovare din mediul rural (54%), diferența a fost de 40 de puncte procentuale. Aproape două treimi dintre bursieri au obținut în 2020 note peste 8,00, deşi la nivel naţional doar 4% dintre elevii din mediul rural reușesc în general să obțină medii peste 9 la bacalaureat.
  • Trei din patru bursieri ai programului „Vreau în clasa a 9-a” își continuă studiile la facultate. La nivel național, doar 8 din 100 de elevi din mediul rural reușesc să termine o facultate. De altfel, rata abandonului școlar din învățământul preuniversitar rural este una din principalele cauze pentru care atât de puțini copii de la țară ajung la facultate.

În România, una dintre cele mai mari probleme ale învățământului din mediul rural este rata foarte mare a abandonului școlar din mediul rural – 27,1%, față de media UE de 9,9%. Potrivit cercetărilor de teren realizate de World Vision România, mai bine de jumătate (56%) din elevii care abandonează școala după clasa a VIII-a o fac pentru că familia nu își permite costul școlii.

#AMeritat – campanie de strângere de fonduri pentru educaţia copiilor din mediul rural

World Vision România lansează astfel campania de strângere de fonduri #Ameritat, iar persoane publice precum Oana Cuzino, Paula Herlo, Roxana Hulpe, Dragoş Pătraru, Andi Vasluianu, George Buhnici, Alex Găvan, Anca Serea, Aura Cercel, Carmen Târnoveanu s-au alăturat deja demersului.

În campanie vor fi prezentate poveşti excepţionale ale copiilor care au făcut parte din programul „Vreau în clasa a 9-a” şi care dovedesc că investiţia în educaţie merită întotdeauna. Unul dintre aceşti copii este Denisa, actuală doctorandă în Robotică și Inteligență Artificială la Malaga. Povestea ei începe însă într-un sat din Vâlcea, într-o familie fără posibilităţi materiale. Denisa este doar un exemplu din miile de poveşti de succes ale copiilor astăzi sunt ingineri, voluntari, asistenți medicali, agronomi, artiști datorită investiţiei în educaţia lor.

Astfel, cei care doresc să doneze pentru a le oferi copiilor merituoși, dar săraci de la țară șansa de a-și împlini visurile mergând la liceu – și poate mai departe, la facultate – o pot face la acest link sau trimițând un SMS în valoare de 2 euro la numărul 8845, cu textul LICEU.

„Acest program a avut inițial misiunea de a le oferi o șansă în plus la educație copiilor de la școlile rurale care riscau să abandoneze școala pentru că familiile lor nu își puteau permite costurile”, spune Mihaela Nabăr, directorul executiv al World Vision România. „Am înțeles însă foarte repede că acest ajutor are un efect extraordinar: 3 din 4 bursieri și-au continuat studiile la facultate – o rată de succes la admiterea în învățământul universitar pe care nu o ating nici măcar liceele bine cotate de la oraș.”

Autor