Zeci de reclamații legate de Black Friday au fost făcute, în întreaga țară, la Protecția Consumatorului, majoritatea acestora vizând neonorarea comenzii făcute online, aplicarea incorectă a reducerilor și stocurile insuficiente de produse, au declarat, pentru MEDIAFAX, reprezentanții ANPC.
Deocamdată, în București, dintre cele 130 de reclamații primite de vineri până luni dimineață, doar 10 s-au referit la reducerile de Black Friday, care au început la 22 noiembrie, au precizat reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
Câteva zeci de astfel de reclamații s-au înregistrat și în țară, dar mai multe vor fi făcute, probabil, în această săptămână, potrivit surselor citate
Ca și în alți ani, mulți oameni reclamă faptul că n-au mai putut să achiziționeze produsele comandate online. „Nu înțeleg că mailul care vine imediat după ce au făcut comanda, acel mail automat, e de confirmare a primirii mailului prin care s-a făcut comanda, nu de procesare a comenzii. Pentru confirmarea comenzii, ei trebuie să primească un mail cu numărul acesteia și informații privind existența produselor comandate în stoc și livrarea lor. În mailul care vine automat li se și spune că vor fi contactați pentru confirmarea comenzii”, au arătat reprezentanții ANPC.
Oamenii mai reclamă că, în unele cazuri, reducerea nu s-a făcut corect, ei motivând că prețul la care s-a aplicat aceasta era mai mai mare decât cel din zilele de dinainte de Black Friday.
O altă categorie de reclamații se referă la stocurile insuficiente ale unor produse cu preț redus.
ANPC precizează că magazinele trebuie să aplice, cu acestă ocazie, reducerea celui mai mic preț din ultimele 30 de zile.
Totodată, în cazul în care un comerciant și-a făcut reclamă că are stocuri suficiente sau că și-a suplimentat stocurile pentru Black Friday, inspectorii ANPC verifică documentele privind stocurile, pentru a vedea dacă au fost informați corect consumatorii.