BLACK FRIDAY 2013. Prima zi de Black Friday, 22 noiembrie în acest an, este cea în care magazinele înregistrează cele mai mari vânzări din an. Cu ocazia Black Friday 2013, cei mai mari trei retaileri electro-IT, Altex, Flanco și DOMO, își doresc să realizeze 10% din cifra de afaceri anuală. Însă toți jucătorii din comerțul local, tradiționali și online, și-au stabilit obiective ambițioase pentru această dată trecută cu „cruce roșie” în calendarul vânzărilor. Produsele cele mai căutate au fost în acest an smartphone-urile, tabletele, televizoarele, laptopurile și electrocasnicele mici.
UPDATE. F64.ro a prezentat primele rezultate din campania de Black Friday 2013: 14.800 de produse comandate, cu peste 75% mai multe decât în 2012 și venituri de peste 9 milioane de lei.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE. Campania Early Black Friday 2013, desfasurată pe 22 noiembrie, a adus companiei QuickMobile vânzări de peste 1,25 milioane de euro. Cu peste 12.000 de produse vandute, QuickMobile a depășit cu mult previziunile făcute pentru campania din acest an.
UPDATE. In primele trei zile, 22 – 24 noiembrie 2013, cand momentul Black Friday 2013 a avut cea mai mare expunere mediatica, elefant.ro a vandut peste 90.000 de produse si aproximativ 600.000 de romani au vizitat mall-ul online. Ofertele continuă, în acest magazin online, până pe 29 noiembrie.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE. La eMAG, cel mai mare retailer online din România, s-au comandat, de Black Friday 2013, 250.000 de produse È‹n valoare totală de 23 milioane de euro. „Numărul mare de produse din oferta specială de Black Friday și reducerile în valoare totală de 10 milioane de euro au susținut dublarea comenzilor față de anul trecut”, a declarat Iulian Stanciu, director general la eMAG.
La startul Black Friday 2013, ora 06:55, pe site-ul eMAG erau 100.000 de oameni. În momentul de vârf, au fost 160.000 de vizitatori simultan pe site, iar pe parcursul È‹ntregii zile, cel mai mare retailer online din Romȃnia a primit 3,1 milioane de vizite. Creșterea traficului față de anul trecut a fost susținută de zona de mobile, care a generat 450.000 de vizite și 13.000 de comenzi.
Cea mai mare comandă plasată de pe telefonul mobil, echivalentul a 22.000 de euro, a fost un Ford Kuga. Tot de pe telefonul mobil a fost comandat și un televizor 4K, redus de la 22.000 de lei la 17.000 de lei. Toate produsele din oferta de Black Friday sunt din gama curentă, iar trei sferturi au fost lansate È‹n 2013.
Livrarea produselor a È‹nceput de vineri, iar jumătate dintre acestea vor ajunge la clienți È‹n cursul zilei de astăzi, 25 noiembrie. Pȃnă la data de 29 noiembrie, toate comenzile vor fi livrate din depozitul eMAG acasă la clienți.
Articol inițial:
Cel mai mare retailer online din România, eMAG, țintește vânzări de 98 milioane de lei pentru ziua de 22 noiembrie 2013. „Ne așteptăm la 200.000 de comenzi de Black Friday 2013, peste 4 milioane de vizitatori unici și vânzări de 98 milioane de lei”, declara, cu câteva zile înainte de eveniment, Iulian Stanciu, directorul executiv al eMAG. Până La ora 18:00, pe 22 noiembrie, eMAG a înregistrat vânzări 80 de milioane de lei și 200.000 de produse comandate. Compania a reușit să vândă 60 de automobile, în valoare de 1 milion de euro. Două au fost Mercedes-uri, fiecare în valoare de 40.000 de euro. „Primele patru mașini au fost vândute în mai puțin de trei minute (este vorba de două Ford Focus, un Logan și un Ford Kuga – n.r.). Am vândut 1.000 de tablete la 99 de lei în cinci minute”, transmite compania.
Smartphone-urile și telefoanele standard au fost și în acest an una din cele mai căutate categorii de produse de Black Friday
Magazinul online evoMAG a înregistrat, cu ocazia evenimentului Black Friday de anul trecut, vânzări de 1 milion de euro. Astăzi, până la ora 18:00, retailerul online a realizat vânzări în valoare de 1,55 milioane de euro, din 12.000 de produse comandate. Ținta companiei, pentru Black Friday 2013, eveniment organizat de evoMAG în perioada 22-24 noiembrie, o reprezintă vânzări de 2 milioane de euro. Discountul total aplicat de evoMAG cu ocazia evenimentului a fost, până la ora 18:00, de 615.000 de euro. „S-a vândut peste 80% din stocul de produse alocat pentru Black Friday, în condițiile în care acesta a fost suplimentat”, potrivit reprezentanților magazinului virtual.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la evoMAG
Elefant.ro avea, până la ora 17:00, peste 52.000 de produse vândute. Vârfurile de trafic au fost la ora 01:00 și în intervalul 06:00 – 09:00. „Cele mai vândute produse au fost cărțile, dar un salt spectaculos s-a înregistrat și la jucării. Bilanțul îl vom face abia după data de 29 noiembrie când se va termina Black Week pe elefant.ro”, a declarat Dan Vidrașcu, directorul magazinului online.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la Elefant.ro
Koyos.ro a înregistrat, în prima jumătate a zilei de Black Friday, aproximativ 5.000 de comenzi de la clienții săi. Magazinul online va continua promoțiile până la data de 29 noiembrie, inclusiv, iar rezultatele finale vor fi prezentate după această dată.
Aici găsești oferta completă de Black Friday 2013 de la Koyos.ro
Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România, a anunțat că în magazinele sale au intrat 830.000 de clienți în primele șase ore ale zilei de Black Friday. Cel mai mare coș de cumpărături pe site-ul magazinului a fost de 5.150 de euro. La ora 14:00, compania înregistra vânzări triple (nu a specificat suma – n.r.) față de ediția de anul trecut a evenimentului. Cel mai mare discount oferit de Altex pe 22 noiembrie a fost de 9.000 lei. De acesta a beneficiat un client care a achiziționat un televizor 4K. Cu ocazia Black Friday 2012, Altex a înregistrat vânzări de 15 milioane de euro.
DOMO nu a comunicat vânzările înregistrate de Black Friday în 2012. Anul acesta, la ora 12:00, retailerul electro-IT înregistrase vânzări de peste 4 milioane de euro, în cele 97 de magazine ale companiei. Televizoarele, dispozitivele mobile și electrocasnicele mici au fost cele mai căutate produse.
Retailerul electro-IT Flanco a anunțat că, până vineri la ora 10:00, a vândut peste 25.000 de produse din stocul de Black Friday 2013. Cele mai căutate categorii de produse au fost tabletele, televizoarele smart și ultrabook-urile, pentru care Flanco s-a și pregătit cu stocuri de trei ori mai mari față de anul trecut. În primele patru ore de la deschidere, rețeaua de 82 de magazine a companiei a vândut 3.600 de tablete, 3.500 de televizoare, 1.500 de notebook-uri și 1.700 de mașini de spălat. Compania și-a stabilit o țintă de vânzări de 85 milioane de lei pentru ziua de 22 noiembrie. Cu ocazia Black Friday de anul trecut, Flanco a înregistrat vânzări de 12,1 milioane de euro.
Un Black Friday de anvergură mai mare, vânzări mai ridicate
Cifrele de vânzări impresionează, însă acestea erau previzibile. Dacă în primii doi ani în care a fost organizat, 2011 și 2012, evenimentul s-a concentrat pe electronice și electrocasnice, Black Friday 2013 înseamnă mult mai mult. Avem acum reduceri la hrană pentru animale, spații de birouri, automobile, anvelope, haine, chiuvete și chiar servicii de plăți cu comisioane zero. De exemplu, compania de consultanță imobiliară ESOP oferă, la orice sediu închiriat în ultima săptămână din noiembrie, buget de amenajare și de la o lună până la cinci luni scutite de chirie, în funcție de clădire. Mai mult, Casasibucataria.ro a anunțat că oferă reduceri de până la 70% pentru chiuvete și electrocasnice încorporabile.
Această extindere a Black Friday pe mult mai multe domenii este firească, dacă ținem cont de faptul că a crescut enorm notorietatea evenimentului în România. Cu ocazia ediției din acest an, 4,2 milioane de români au intenția să cumpere cel puțin un obiect, față de 2,4 milioane în 2012, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown. Conform cercetării, a crescut și numărul românilor care știu de existența Black Friday, de la 4,1 milioane în 2012, la 7,4 milioane în 2013.
Ce își doresc românii de Black Friday
Un sondaj realizat de iVOX arată că telefoanele mobile sunt cele mai dorite dispozitive de către români (bărbați și femei). Astfel, 16% dintre respondenți au menționat că sunt interesați ca de Black Friday să cumpere un telefon mobil, 12,5% sunt interesați de electrocasnice mici, 10,5% de laptopuri, 10,4% doresc tablete, iar 8,8% urmăresc să achiziționeze un televizor la un preț bun. Cât privește nivelul veniturilor respondenților, 24% au sub 1.000 de lei/lună, 23% câștigă între 1.000 și 1.500 de lei, 12,5% între 1.500 și 2.000 de lei și doar 10,8% au un venit între 2.000 și 3.000 de lei.
Potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, aproximativ 17% dintre bărbați au afirmat că vor face „cu siguranță” cumpărături de Black Friday 2013, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie. „Probabil că voi cumpăra” a fost răspunsul dat de 41,3% dintre barbați și de 42,6% dintre femei. Cel mai ridicat grad de notorietate a fost înregistrat în segmentul de vârstă 18 – 24 de ani, unde 60,9% din respondenți au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 – 34 de ani (58,5%).