BAT în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) lansează campania anuală Alege Asumat un Comportament Comercial Curat, un proiect de informare și conștientizare publică cu privire la importanța cunoașterii și respectării legislației pentru prevenirea accesului minorilor la produse din tutun și nicotină. Anul acesta, campania continuă cu mesaje de conștientizare privind toleranța zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori, în circa 32.000 de magazine partenere din România.
„Responsabilitatea și prevenirea accesului minorilor la produse cu nicotină reprezintă elemente centrale în activitatea noastră atât în cadrul propriilor echipe, cât și în cazul partenerilor comerciali. BAT investește constant în campanii educaționale privind propriile standarde și principii de comercializare, precum și prevederile legale și motivele pentru care minorii nu ar trebui să aibă acces la produse cu nicotină. Ne bucurăm să continuăm și anul acesta alături de cei peste 32.000 de parteneri din retail campania de conștientizare privind toleranța zero față de comercializarea produselor cu nicotină către minori”, a declarat Ileana Dumitru, Directorul juridic și relații publice al Ariei Europa de Sud-Est din cadrul BAT.
În România, BAT a desfășurat continuu, în ultimii 25 de ani, programe de informare a comercianților și consumatorilor cu privire la prevederile legale, dar și la motivele pentru care minorii nu trebuie să aibă acces la produsele cu nicotină. Începând din 2019, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor s-a alăturat campaniei BAT și pune la dispoziția consumatorilor numărul de contact 021/9551 – Telefonul consumatorilor, unde oricine poate sesiza încălcarea legii.
„Dacă timpul ar fi la îndemâna noastră și ar putea fi dat înainte și înapoi, atunci cu siguranță unul dintre lucrurile pe care le-aș elimina din viața mea ar fi fumatul. În noua eră a mașinilor electrice, să scoți fum pare total demodat. Dacă vă doriți să faceți ceva spectaculos, alegeți ceva constructiv, nu un viciu”, a declarat Horia Constantinescu, Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului.
BAT actualizează și comunică în mod constant propriile principii și standarde de promovare și comercializare a produselor sale. Acestea includ cinci principii cheie, care implică cerințe stricte privind responsabilitatea, corectitudinea, transparența, respectarea prevederilor legale și comercializarea exclusivă către consumatori adulți. Aceste cerințe se adresează atât propriilor echipe, cât și partenerilor comerciali, iar respectarea cu strictețe a acestor principii face parte din Codul nostru de conduită pentru furnizori, care stabilește standardele minime așteptate de la furnizorii noștri.