BAT a publicat Planul de tranziție privind reducerea emisiilor de carbon , în care sunt detaliate acțiunile pe care le va întreprinde pentru atingerea obiectivelor climatice. Acestea includ reducerea la jumătate a emisiilor absolute în cadrul operațiunilor companiei și a lanțului de aprovizionare până în 2030 și zero emisii de carbon pe întregul lanțul valoric până în 2050 cel târziu.
Kingsley Wheaton, Chief Growth Officer în cadrul BAT, a declarat: „Suntem mândri să facem acest pas important în călătoria noastră în domeniul sustenabilității. Publicarea măsurilor pe care le vom lua pentru atingerea obiectivelor de zero emisii de carbon prin Planul de tranziție privind reducerea emisiilor de carbon arată încă o dată angajamentul nostru continuu de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™). Suntem o companie globală și știm că minimizarea impactului pe care îl avem în cadrul operațiunilor noastre și pe lanțul valoric este atât pasul corect, cât și firesc din punct de vedere al afacerii noastre. Este și motivul pentru care ne-am stabilit obiective extinse, bazate pe știință, legate de schimbările climatice și continuăm să integrăm sustenabilitatea în tot ceea ce facem.”
Folosind analizele de evaluare a riscurilor și planificarea scenariilor, BAT a identificat riscurile și oportunitățile de-a lungul întregului lanț valoric. BAT s-a angajat să reducă cu 50% emisiile de gaze cu efect de seră (GHG) absolute în Scop 1 și 2 până în 2030 față de anul de referință 2020.
În plus, conform CDP, abordarea emisiilor din Scopul 3, care sunt emisii indirecte provenite pe lanțul de aprovizionare al BAT, va fi una dintre cele mai critice și dificile pentru sector și reprezintă cea mai mare parte a amprentei totale de carbon a BAT.
Pentru aceste emisii din Scopul 3, BAT s-a angajat, de asemenea, să reducă emisiile cu 50% până în 2030 față de anul de referință 2020ii, prin:
BAT a fost recunoscut în mod constant pentru performanța pe care o are în domeniul sustenabilității și în 2022 a fost numit lider în domeniul protejării mediului de Financial Times, pentru reducerea cu succes a intensității emisiilor și, de asemenea, a primit cea mai înaltă distincție în S&P Global Sustainability Yearbook 2021. În plus, BAT a fost listat în 2021 în Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) pentru al douăzecilea an consecutiv, fiind singura companie de tutun inclusă în World Index al DJSI.
BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus (bazat pe dovezile existente și presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse. Aceste produse nu sunt lipsite de risc și provoacă dependență).
Compania continuă să susțină clar că fumatul cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit științific. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.
Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralității emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unică folosință și utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale până în 2025.
BAT are peste 52.000 de angajați și operează în peste 175 de țări. Grupul BAT a generat venituri de 12.87 miliarde de lire sterline în prima jumătate a anului 2022 și un profit din operațiuni de 3.68 miliarde lire sterline.
Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu ard. Acestea includ țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. După primul semestru al anului 2022, BAT a înregistrat 20,4 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o creștere de 2,1 milioane față de anul precedent.