COMUNICAT: 60 de elevi din cadrul a patru licee din Sectorul 2 și-au descoperit competențele

Publicat: 31 10. 2023, 18:38
Actualizat: 31 10. 2023, 18:42

60 de elevi din cadrul a patru licee din Sectorul 2 și-au descoperit competențele cu ajutorului proiectului Hub-ul de Competențe din Sectorul 2. 

  • 75% dintre participanți și-au conștientizat valorile
  • Elevii au participat la 3 ateliere pe bază de board game
  • 12 profesori au beneficiat de ateliere pentru dezvoltare personală

60 de elevi de la patru licee din Sectorul 2 și-au descoperit competențele cu ajutorul atelierelor pe bază de board games, în cadrul proiectului „Hub-ul de competențe din Sectorul 2”, desfășurat de Școala de Valori, cu susținerea Primăriei Sectorului 2. În urma  activităților din proiect, 75% dintre participanți și-au conștientizat valorile care îi reprezintă, și-au identificat  inteligențele, și-au dezvoltat competențele și, acum, știu cum să-și aleagă o profesie în concordanță cu abilitățile și valorile reprezentative.

Elevii participanți fac parte din următoarele unități școlare din Sectorul 2: Liceul Teoretic „C. A. Rosetti”, Colegiul Național „Iulia Hașdeu”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu”. Aceștia au participat la trei ateliere de dezvoltare personală pe bază de board game: „Play4MultipleIntelligences”, „Career Bus”, „Play4FutureJobs”, toate au urmărit dezvoltarea competențelor în acord cu declararea de către Comisia Europeană a anului 2023 –  Anul European al Competențelor .

Atelierul „Play4MultipleIntelligences” i-a determinat pe participanți să-și identifice nivelul a 9 inteligențe, astfel au aflat care le este potențialul neexplorat și punctele forte. Cu ajutorul acestei activități educaționale, elevii au învățat să ia decizii asumate și să rezolve problemele cu care se confruntă.

În cadrul atelierului „Career Bus”, cu ajutorul board game-ului, tinerii și-au descoperit pasiunile, și-au dezvoltat abilitățile esențiale căutării oportunităților de carieră și au trecut prin diverse provocări pentru a înțelege legătura dintre talente, abilități și ocupații. La final, au reușit să concluzioneze că aptitudinile sunt importante în alegerea carierei.

Prin intermediul atelierului „ Play4FutureJobs”, tinerii au avut ocazia să-și exploreze propriile interese școlare  și profesionale. Exercițiul bazat pe imaginație i-a pus pe tineri în postura de a explora viitorul locurilor de muncă cu scopul de a înțelege că este nevoie să-și dezvolte competențele pentru gestionarea noilor tehnologii.

Matei este elev la Colegiul Național „Iulia Hașdeu” și a beneficiat de proiectul „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2”, pentru el experiența atelierelor bazate pe board game l-a ajutat să fie mai încrezător . „În era digitală, pare totul înfricoșător, că vom rămâne fără joburi, dar avem atâtea lucruri despre care putem să învățăm, sunt mai încrezător pentru viitorul meu, pentru că știu ce pot să fac, știu că mă pot descurca. Cele 3 jocuri m-au ajutat să-mi valorific atuurile, eu sunt o fire artistică, cu interes pentru zona de muzică și mă gândeam că poate va fi mai complicat să mă descurc, că poate nu îmi va aduce un venit satisfăcător. Însă, acum știu că pot profesa în domenii similare păstrând și pasiunea pe lângă.”

Și profesorii au beneficiat de ateliere, pentru a susține elevii în procesul de dezvoltare prin descoperirea competențelor de care au nevoie și dezvoltarea abilităților pentru căutarea de oportunități de carieră.

Patricia Vasile este profesoară de economie și educație antreprenorială, în cadrul Liceului Teoretic „C.A. Rosetti”: „Mă bucur și le mulțumesc organizatorilor pentru oportunitatea de a participa la „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2”. Pe tot parcursul celor trei activități atmosfera a fost plăcută și a încurajat cunoașterea, dezvoltarea personală și profesională, precum și colaborarea cu ceilalți colegi profesori participanți. S-au remarcat profesionalismul, dar și pasiunea pentru educație și pentru susținerea profesorilor în efortul de a rămâne actuali și conectați la nevoile noilor generații de elevi. Am încheiat activitățile cu energie pozitivă și o reînnoită motivație pentru a aduce schimbări sistematice în colaborarea cu elevii, prin care să îi cunosc mai bine și să îi ajut punctual în pregătirea lor pentru viața de adulți și cetățeni responsabili.”

Elevii și profesorii au participat și la evenimentul de închidere de proiect, unde elevii au prezentat videoclipuri din etapa de step-up: aceștia  au creat filmulețe cu scopul de a susține folosirea în educație a board game-urilor și mai exact, în dezvoltarea competențelor. Tinerii au expus beneficiile board game-urilor într-un mod uzual, dinamic și pe limbajul tinerilor.

La final, fiecare grup de participanți au primit board game-urile jucate, pentru a continua experiența la clasă și în școală, de asemenea, tinerii vor putea, astfel, să dea mai departe  experiența din timpul atelierelor.

Elena Vasilică, vicepreședinte Școala de Valori, a explicat ce schimbări a produs proiectul pentru elevii participanți, dar și de ce este nevoie să pună accent pe dezvoltarea competențelor încă de pe băncile școlii: „Tinerii care au participat în proiectul „Hub-ul de Competențe din Sector 2” sunt acum mai flexibili, și-au dezvoltat, cu ajutorul celor 3 ateliere bazate pe board game competențe esențiale pentru a reuși în carieră. Mai exact, elevii știu cum să folosească acum gândirea critică, cum să comunice eficient și că este nevoie de cooperare pentru a reuși în orice domeniu. Așadar, putem concluziona că tinerii și-au dezvoltat abilități și competențe pentru a fi pregătiți să ia decizii corecte cu privire la schimbărilor tot mai dese.”

Proiectul „Hub-ul de Competențe din Sectorul 2” este un proiect dedicat dezvoltării abilităților tinerilor liceeni și este realizat în parteneriat cu Primăria Sectorului 2. Deoarece este un proiect cofinanțat de Primăria Sectorului 2, accesul a fost gratuit pentru cei dornici .

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialul[IJ11] ui individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase. Școala de Valori a ajuns prin intermediul proiectelor la 146.173 de elevi și studenți și 11.702 de profesori și în 5.916 de școli.