Prima pagină » Comunicate de presă » Interviu cu Jimmy: Munca ajunge să fie văzută ca talent, atunci când ai succes

Interviu cu Jimmy: Munca ajunge să fie văzută ca talent, atunci când ai succes

Foarte puține persoane ar fi putut anticipa faptul că un canal de YouTube care publică doar clipuri puțin animate ar putea ajunge la aproape 1,5 milioane de urmăritori, și nu doar atât, dar o va face într-un timp deosebit de scurt. Nici Mihai Dimulescu, cunoscut pe internet drept Jimmy Hex, nu se gândea că ar fi posibil acest lucru atunci când a pornit un canal de YouTube cu videoclipuri animate motivat de plăcerea de desena, o pasiune mai veche pe care, însă, nu a tratat-o serios până în acel moment.

În doar patru ani de zile, canalul ”La povești cu Jimmy” s-a ridicat în topul celor mai mari canale de YouTube românești și este un loc unde poți uita de problemele de zi cu zi și te poți delecta cu povești din copilăria lui Jimmy și nu numai din acea perioadă, narate într-un mod care, cu siguranță, te va binedispune. Din acest motiv, urmăritorii lui Jimmy îl compară deseori cu Creangă, dar puțin altfel, în ton cu vremurile pe care le trăim.

Realizarea integrală a unui clip, de la concept până la publicare, durează cel puțin o săptămână, însă  Jimmy a găsit suficient timp ca să facă parte din juriul concursului ASUS Creator Festival împreună cu Nicu Mihai, un alt artist digital cunoscut pe YouTube. Concursul este unul conceput pentru creatorii de conținut, aceștia înscriindu-și cele mai bune animații și ilustrații pentru șansa de a câștiga premiile constând în laptopuri ASUS din seria Vivobook Pro, modele proiectate pentru a răspunde nevoilor creatorilor digitali moderni. Până pe data de 15 aprilie, inclusiv, doritorii își pot vota artistul preferat, alegând cele mai frumoase lucrări înscrise în concurs, acțiune în urma căreia pot câștiga, prin tragere la sorți, premii surpriză ASUS Creator Box.

L-am abordat pe Jimmy cu această ocazie și i-am pus câteva întrebări în următorul interviu prin care am reușit să deslușim câteva dintre lucurile mai puțin cunoscute din spatele succesului canalului său.

Pentru cine nu te cunoaște, cum te-ai prezenta?

Salut, sunt Jimmy, sau „ăla cu poveștile” sau, și asta-mi place foarte mult, „un fel de Creangă mort de beat”.

Și da, știu, cum îmi permit să mă compar cu marele scriitor român Ion Creangă? Dar adevărul este că nu eu am pornit această comparație, ci oamenii care mă urmăresc pe YouTube, unde de 4 ani povestesc amintiri din copilărie, asta așa, ca să rămânem pe domeniul lui Creangă, deși amintirile nu sunt întotdeauna din perioada copilăriei mele.

Bine, eu povesteam întâmplări din viața mea cu mult înainte de-ăștia 4 ani, doar că audiența mea era formată din 3-4 persoane cu care mă nimeream la bere, YouTube-ul doar mi-a dat ocazia să ajung la aproape 1 milion și jumătate de persoane.

Dar, în rest, pentru mine personal, de fiecare dată când postez o poveste nouă, e fix ca atunci când mă întâlnesc cu prietenii la o bere și spun: „Bă, stai să vezi ce mi s-a întâmplat ieri…”.

Acuma, evident, procesul prin care trece o poveste pentru a ajunge pe YouTube necesită și destul de multă muncă. De la înregistrat, la editat sunet, la creat ilustrații, la editarea videoclipului final și până la încărcarea lui pe YouTube, este o muncă de 30-40 de ore, uneori poate mai bine, deci nu e chiar comparabilă cu un simplu drum până la bodegă.

Cum ai ajuns să alegi desenul și animația ca mod de exprimare pe YouTube? Regreți în vreun fel această decizie?

Încă nu știu de ce am ales animația ca reprezentare vizuală a poveștilor, poate pentru că-mi place să-mi fac viața complicată sau poate pentru faptul că aveam, și încă am, un trac enorm de cameră, dar cert e că habar n-aveam în ce mă bag.

Da, desenul și animația, dar, în special, desenul, a fost întotdeauna o pasiune a mea, dar o pasiune în direcția căreia, cu excepția caietelor de română și matematică, n-am făcut niciodată nimic. Fix ca un suporter care-i pasionat de fotbal, dar singurul fotbal pe care-l practică e o oră de fotbal, o dată pe lună, cu prietenii în parc.

De data asta, în schimb, eram hotărât, aveam și un scop, și chiar dacă talentul meu la desen tindea spre zero și habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, m-am apucat să fac videoclipuri animate fix așa cum m-a tăiat pe mine capul. Ce-a ieșit, cu greu poate fi numit animație, dar este, din punctul meu de vedere, suficient cât să reprezint vizual întâmplarea pe care o povestesc.

Până la urmă, scopul videoclipurilor mele nu este de a crea ceva perfect, ci, mai degrabă, de a le aduce oamenilor un zâmbet pe buze și, din punctul ăsta de vedere, având în vedere cei peste 1 milion de oameni pe care i-am adunat în jurul meu, cred că fac o treabă destul de bună.

Ce le recomanzi celor care doresc să urmeze o carieră similară?

Probabil că una dintre cele mai comune întrebări pe care le primesc este: „Bă Jimmy, da’ cum fac și eu să încep ceva pe YouTube, uite știu să desenez, știu să animez, cum încep ceva?”

Iar întrebările astea vin adesea de la persoane care știu să editeze, să animeze sau să deseneze, poate mai bine decât mine. Așa că sfatul meu a fost mereu: „Păi, începe, pur și simplu, fă ceva!”

Știu că pare așa, un sfat aruncat în vânt, însă cel mai important punct din cariera mea de creator de conținut a fost să încep să fac ceva. Habar n-aveam cu ce se mănâncă animația, dar am început să fac ceva, iar restul a venit de la sine.

Vorba aia, degeaba ai un talent, dacă-l ții doar pentru tine. În fond, poate greșesc, dar, din punctul meu de vedere, talentul nu e decât o înclinație spre ceva care prin muncă și dedicație ajunge să fie perceput de oamenii din jurul său drept talent.

Iar, dacă ai ajuns în punctul ăla în care oamenii spun despre tine că ai talent la ceva, fie  desen, muzică sau orice altceva, înseamnă că ai muncit să ajungi acolo, așa că poate e timpul să cauți moduri prin care să valorifici acest talent.

Cum să-l valorifici? Poate fi complicat, știu, însă important e să cauți tu oportunitățile,  nu să aștepți să te găsească ele pe tine. Pe parcurs, vei găsi oameni dispuși să investească în talentul tău, dar nimeni nu va veni la tine să te întrebe: „auzi, da’ tu ce știi să faci?”, trebuie mai întâi să le arăți tu ce știi să faci.

Ce poți să ne spui despre ASUS Creator Festival și implicarea ta în acest proiect?

În cei 4 ani de când sunt prezent pe YouTube, am avut ocazia să-i cunosc  pe cei de la ASUS care, nu doar că vin în sprijinul creatorilor de conținut cu echipamente realizate special pentru  nevoile lor, ci și organizează evenimente menite să-i provoace pe aceștia să-și descopere creativitatea.

Iar recent am fost invitat, alături de Nicu Mihai, să fac parte din juriul evenimentului ASUS CREATOR FESTIVAL, un eveniment foarte mișto, destinat celor pasionați de desen și animație. Plecând de la două schițe predefinite, participanții au avut de realizat o ilustrație sau o animație, bazându-se pe propria creativitate și imaginație.

Sunt onorat să fac parte din juriu, mai ales alături de cineva care chiar știe cu ce se mănâncă desenul și animația, cum e Nicu Mihai, cel care deține probabil cel mai mare canal de artă, desen și animație de pe YouTube-ul românesc. Cei mai talentați sau cei mai inspirați, sau cei mai talentați și inspirați, vor primi ca premiu un laptop ASUS Vivobook Pro 14X sau Vivobook Pro 16X, modele proiectate de ASUS special pentru creatorii de conținut.

Așa că vă aștept pe data de 20 aprilie pe canalul meu de YouTube „La povești cu Jimmy” unde, împreună cu Nicu vom vedea care au fost cele mai bune desene și animații și vom desemna câștigătorii celor 4 laptopuri.

Între timp, până pe 15 aprilie, puteți vota pe site-ul dedicat concursului lucrarea preferată și puteți câștiga, prin tragere la sorți un ASUS Creator Box cu premii surpriză.

~~~

Fiecare laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED achiziționat în această perioadă vine cu un bonus important: trei luni de acces complet gratuit, nerestricționat, la suita Adobe Creative Cloud, cea mai utilizată colecție software pentru creatorii digitali, un însoțitor ideal pentru aceste portabile gândite pornind de la cerințele celor care activează în mediile profesionale și nu numai.

O ultimă mențiune: tot în această perioadă se derulează și campania Părerea ta contează în care te poți înscrie rapid prin publicarea unei recenzii scurte de utilizare a laptopului pe una dintre platformele participante, acțiune prin care ți se va prelungi cu un an garanția noului tău laptop ASUS Vivobook Pro 14X/16X OLED.

Mariana Predescu a absolvit studii superioare de jurnalism și are o experiență de peste zece ani în mai multe redacții online din România. Face parte din echipa GÂNDUL.RO din 2020 și urmărește ... vezi toate articolele

Citește și