Rezultate record pentru Hyundai în România în anul 2021

Publicat: 21 01. 2022, 13:09

Hyundai Auto România a încheiat 2021 pe prima poziție în topul înmatriculărilor de autoturisme noi de import, cu 9.532 de unități și o cota de piață de 7,9%, înregistrând totodată cea mai mare creștere anuală a vânzărilor din top 10 – 39% față de anul 2020.

Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), în topul vânzărilor se afla modelul Tucson cu 2.852 de unități comercializate, reprezentând 30% din totalul vânzărilor mărcii și devenind cel mai comercializat SUV de import în Romania, urmat de autovehiculele din clasa C (i30, Elantra, Ioniq) – 2.387 de unități, adică 25% din volumele Hyundai, dar și de cele din segmentul B (i20, Bayon) – 1.884 de unități, totalizând 20% din mixul de vânzări local.

Totodată, conform statisticilor APIA, mai puțin de 1% dintre autovehiculele Hyundai vândute în 2021 pe piață locala au fost motorizate diesel; 80% dintre modele au fost cu propulsoare pe benzina, iar 19% electrificate (EV, PHEV, HEV).

Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania, a declarat: „IONIQ 5 – noul model 100% electric din gama Hyundai – reflecta cel mai bine combinația reușită intre design și tehnologii inovatoare care ne-a adus aprecierea clienților. În 2022 vom accelera procesul de tranziție către modele ECO, în concordanta cu cererea aflata în creștere.”

Hyundai Auto Romania a înregistrat în 2021 o cifra anuala de afaceri în creștere cu peste 80% fata de anul precedent. Vânzările Hyundai în Romania sunt susținute de rețeaua națională de distribuitori, care pe parcursul ultimilor doi ani a crescut cu 20%, ajungând în prezent la 36 de locații.

Despre Hyundai

Hyundai Auto Romania, parte a Grupului Tiriac, este reprezentantul mărcii Hyundai în Romania din anul 1994 și aduce pe piață națională 10 modele Hyundai. Fondata în 1967, Hyundai Motor Company este prezenta în peste 200 de tari și are 120.000 de angajați la nivel global. Obiectivul producătorului este de a oferi clienților experiențe centrate pe soluții adaptate unui stil de viață conectat, în linie cu viziunea „Hyundai – Progress for Humanity”.