Prima pagină » Comunicate de presă » România exportă mai multe produse din tutun încălzit decât țigarete

România exportă mai multe produse din tutun încălzit decât țigarete

România exportă mai multe produse din tutun încălzit decât țigarete
România exportă mai multe produse din tutun încălzit decât țigarete

Exportul cu produse din tutun încălzit contribuie masiv la reducerea deficitului comercial al României. În 2021, exporturile de produse din tutun încălzit au depășit exporturile de țigarete, în condițiile în care România este al doilea cel mai mare producător de țigarete din Europa, alături de Germania.

Exporturile totale de produse din tutun încălzit au atins în 2021 cifra de 723 milioane de euro, în timp ce exporturile de țigarete ale României s-au situat la 617 milioane de euro.

Contribuția este semnificativă, dacă avem în vedere faptul că România a închis anul 2021 cu un deficit comercial de 23,69 miliarde de euro, cu 5,3 miliarde de euro peste nivelul din anul anterior. Exporturile de bunuri au crescut în 2021 la 74,7 miliarde de euro, în timp ce nivelul importurilor a ajuns la valoarea de 98,3 miliarde de euro.

Philip Morris România contribuie în mod susținut la reducerea deficitului comercial. Peste 90% din producția fabricii din Otopeni este exportată în 54 de țări de pe 5 continente. Valoarea exporturilor a crescut de 7 ori față de anul 2016 și a depășit exporturile fabricii Philip Morris International (PMI) din Italia.

 

„Am făcut investiții semnificative în dezvoltarea acestor produse inovatoare: aproape 600 de milioane de dolari de când am început transformarea fabricii din Otopeni într-o unitate de producție de ultimă generație. Ne mândrim cu faptul că în 2021 exporturile de produse din tutun încălzit fabricate în România au depășit exporturile de țigarete. Aceste realizări sunt dovada angajamentului nostru ferm față de România.

Cu toate acestea, țigările continuă să domine alegerile celor 5 milioane de consumatori adulți din România.  Adoptarea alternativelor mai puțin nocive, precum IQOS, este încă la un nivel scăzut față de alte state europene, iar acest lucru se datorează, în special, nivelului ridicat de dezinformare care persistă în legătură cu produsele care încălzesc tutunul. ” – Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris Romania.

România rămâne o componentă importantă a angajamentului ferm al PMI de a construi un viitor fără fum. Acest lucru se reflectă în investițiile semnificative ale PMI în România, în perioada 2017-2021. La nivel mondial, doar opt fabrici produc consumabile pentru IQOS, dintre care trei se află în Uniunea Europeană. România este una dintre ele, alături de fabricile din Italia și din Grecia.

„Ne-am dori ca și mai mulți fumători români să beneficieze de pe urma acestor inovații care sunt fabricate în România cu mână de lucru românească. Din păcate, țara noastră este una dintre puţinele din UE în care vedem o creştere a prevalenţei fumatului, iar noi credem că fumătorii merită o soluţie pragmatică care să-i facă să renunțe la ţigări în număr cât mai mare. Astăzi o astfel de soluţie există. O politică bazată pe reducerea riscurilor este adecvată și ar contribui semnificativ la înlocuirea țigărilor în rândul celor 5 milioane de români care altfel ar continua să fumeze. Acesta ar fi un pas extrem de important către o Românie fără fum.” – Dragoş  Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris Romania.

În ultimii ani, cercetări intense au demonstrat că produsele fără fum sunt substanțial mai puțin nocive decât țigările și reprezintă o alternativă mai bună pentru fumători. În ultima perioadă, organizații și experți în sănătate din mai multe țări europene solicită o legislație care să facă o distincție clară între țigările clasice și produsele fără fum. Unii specialiști propun clasificarea și reglementarea produselor în funcție de gradul de nocivitate. State precum Suedia, Japonia și Marea Britanie, care au decis să trateze în mod diferit produsele fără fum, în funcție de cât sunt de dăunătoare pentru sănătate, au avut rezultate notabile în reducerea incidenței fumatului.

„Vom continua să investim în inovație, în alternative mai bune la continuarea fumatului, deoarece înlocuirea țigărilor cu alternative mai puțin nocive va fi posibilă doar dacă fumătorii adulți au acces la produse fundamentate științific și la informații corecte despre acestea.” – Daniel Cuevas, Managing Director Philip Morris Romania

Philip Morris International: Construim un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conținut de nicotină, care sunt vândute pe piețele din afara SUA. Din 2008, PMI a investit peste 9 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice și comportamentale, cât și studii ulterioare introducerii pe piață.

Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, și a consumabilelor aferente ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) și a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătății publice.

În 30 iunie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 70 de piețe (excluzând Rusia și Ucraina). PMI estimează că aproximativ 13,2 milioane de adulți din întreaga lume, au trecut deja la IQOS și au renunțat la fumat.

Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, în februarie 2021, PMI și-a anunțat ambiția de a se extinde în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și de a oferi produse și soluții inovatoare care urmăresc să răspundă nevoilor pacienților și consumatorilor. Pentru mai multe informații puteți vizita www.pmi.com și www.pmiscience.com.

Citește și