Distrigaz Sud Rețele digitalizează serviciile oferite clienților, mandatarilor și furnizorilor săi pentru simplificarea procesului de interacțiune cu aceștia, compania fiind primul operator de distribuție a gazelor naturale care a implementat eportalDGSR, un portal electronic prin intermediul căruia pot fi accesate o serie de funcționalități online.
Astfel, prin intermediul acestui portal disponibil la adresa https://racordaresd.distrigazsud-retele.ro/, clienții pot depune online cererea de racordare la sistemul de distribuție și documentele aferente procesului, adăuga locul de consum și transmite indexul de gaze naturale, accesa informații referitoare la data următoarei verificări/revizii a instalației de utilizare a gazelor naturale. De asemenea, utilizatorii ePortalDGSR au acces permanent la statusul solicitărilor, istoricul acestora și documentele emise pe parcursul întregului proces.
Cea mai recentă funcționalitate dezvoltată în cadrul portalului este aceea dedicată eliberării avizelor de traseu, principiu sau amplasament. Astfel, solicitanții pot depune simplu și rapid cererea însoțită de documentele aferente, fără să fie necesară deplasarea fizică în acest scop.
Preferința pentru acest serviciu digital este evidențiată și de numărul de cereri depuse online în decursul anului 2022 respectiv 82% din totalul cererilor de racordare și 50% din totalul cererilor de avize.
Un alt serviciu digital disponibil atât pentru utilizatorii ePortalDGSR, cât și pentru toți cei care aleg să acceseze direct site-ul www.distrigazsud-retele.ro este acela de plată online. Clienții pot achita toate documentele de plată emise de către Distrigaz Sud Rețele, indiferent de canalul prin care a fost inițiată solicitarea și de serviciul solicitat.
O funcționalitate nou dezvoltată în cadrul site-ului distrigazsud-retele.ro este asistentul virtual Distry. Acest canal de interacțiune combină conversația în timp real cu capacitatea de a oferi rapid informații, utile, la solicitarea utilizatorilor. Este un instrument de servicii online ideal pentru un solicitant care are nevoie de ajutor rapid în ceea ce privește transmiterea indexului, consultarea statusului lucrărilor de racordare, consultarea statusului lipsă gaz sau interacțiunea imediată cu un consilier. Lansat la jumătatea anului 2022, prin intermediul acestui serviciu peste 3.000 de utilizatori au fost deja consiliați online, iar aproximativ 85% dintre ei s-au declarat mulțumiți și foarte mulțumiți de această interacțiune.