Prima pagină » Coronavirus » Celebru epidemiolog, sceptic în privința purtării măștii: „Sunt surprins că nu avem studii care să arate ce efecte au de fapt măștile”

Celebru epidemiolog, sceptic în privința purtării măștii: „Sunt surprins că nu avem studii care să arate ce efecte au de fapt măștile”

Celebru epidemiolog, sceptic în privința purtării măștii: „Sunt surprins că nu avem studii care să arate ce efecte au de fapt măștile”

Anders Tegnell, epidemiolog șef la Agenţia de Sănătate Publică din Suedia, susţine că este „foarte periculos” dacă oamenii cred că purtarea măstilor va opri răspândirea coronavirusului. „Este foarte periculos să crezi că măştile de faţă ar putea schimba jocul atunci când vine vorba de COVID-19”, a spus Tengell.

El a menţionat că în ţările în care masca este obligatorie, precum Belgia şi Spania, rata îmbolnăvirilor continuă să crească, relatează The New York Post .

„Măştile de faţă vin în completarea altor lucruri atunci când acele lucruri se află în locuri sigure. Dar să începeţi să aveţi măşti pentru faţă şi apoi să credeţi că vă puteţi aglomera în autobuze sau centre comerciale – aceasta este cu siguranţă o greşeală”, a mai spus expertul.

„Cum cifrele sunt în scădere în Suedia, nu are niciun rost să purtăm măşti, nici măcar în transportul public”, punctează Tegnell. Tot el susţine că dovezile privind eficacitatea utilizării măştilor de faţă au fost „uimitor de slabe”.

„Sunt surprins că nu avem studii reprezentative care să arate efectele pe care măştile le au de fapt”, a declarat imunologul.

Medic pediatru, recomandare pentru profesori: Cum ar putea să predea fără mască și să-i protejeze în același timp pe elevi?

Medicul pediatru Mihai Craiu le recomandă profesorilor ca începând cu 14 septembrie să utilizeze un scut de plastic facial în locul măștilor de protecție, în timpul orelor de curs. Astfel, scutul va opri particulele de salivă care ar pute împrăștia virusul, iar elevii vor putea să-i vadă fața profesorului care le predă.

Medicul este conștient că utilizarea măștii de protecție în timpul orelor poate reprezenta un obstacol în predare, mai ales în cadrul claselor unde copiii au vârste mici.

„Imaginați-vă că aș fi profesor într-o clasă de elevi cu vârstă mică sau în care există și copii care au dificultăți de auz sau de atenție. Cum va fi la școală cu mască?”, întreabă medicul, într-o postare pe pagina de Facebook.

Autor