Prima pagină » Coronavirus » CORONAVIRUS. Măsuri speciale pentru firmele de curierat pe ruta Italia

CORONAVIRUS. Măsuri speciale pentru firmele de curierat pe ruta Italia

CORONAVIRUS. Măsuri speciale pentru firmele de curierat pe ruta Italia
DPD efectuează livrări în toate tarile Uniunii Europene / Sursa: DPD

Companiile de curierat care activează în zone de risc –  Italia sau alte țări afectate de noul coronavirus – iau măsuri suplimentare astfel încât coletele să fie transportate, depozitate și livrate în deplină siguranță. Potrivit firmei de curierat DPD România, coletele care vin dintr-o zonă afectată cu coronavirus pot rămâne, în timpul tranzitului, pentru o anumită perioadă în carantină.

Românii încă pot trimite sau primi colete către și dinspre Italia sau alte țări din Europa afectate de coronavirus. Transportul de mărfuri nu a fost oprit, doar circulația persoanelor a fost restricționată, se arată într-un comunicat al reprezentanților DPD Romania.

Potrivit datelor DPD Romania , Italia este a doua destinatie de livrare a coletelor din Europa de Vest dupa Germania, iar cel mai recent barometru al comerțului online realizat de GfK și dat publicității de DPD Group în luna februarie, 63% dintre românii care fac cumpărături online comandă de pe website-uri din străinătate (puțin peste media europeană, care e de 62%). 71% dintre aceștia declară că apelează la magazine online din Europa și 60% din China.

În acest context, companiile de curierat au luat măsuri speciale pentru a asigura un tranzit sigur al coletelor. Șoferii-curieri care traversează granița cu Italia sau alte zone de risc pentru a livra colete poartă măști și mănuși în timpul interacțiunii cu alte persoane.

În zonele de carantină se respectă aceleași reguli stricte: angajații firmelor de curierat sunt dotați cu mănuși și măști speciale atunci când manipulează coletele respective, iar după aceea trebuie să se spele pe mâini cu apă și săpun, cel puțin 20 de secunde, se arată în comunicatul companiei.

Potrivit reprezentanților companiei, nu există pericol în ceea ce privește coletele primite din China, deoarece timpul de tranzit al acestora este mai mare decat perioada de risc.

„Curierii noștri sunt îndemnați să le ofere clienților  alternativa plății cu cardul, care este o variantă sigură și la îndemână. O altă soluție pe care o oferim celor care fac cumpărături online sau doresc să trimită colete este livrarea in automatele DPD, care nu mai implică contactul direct între curier și client, declară Elena Andrei, director de marketing DPD România.

Potrivit OMS, coronavirusul poate persista pe diferite suprafețe ale obiectelor de la câteva ore la câteva zile. Această durată poate varia în funcție de condiții (de exemplu, tipul de suprafață, temperatura sau umiditatea mediului). „Chiar dacă ar rezista pe diferite obiecte, este foarte puțin probabil ca virusul să persiste în timpul transportului și expunerii la diferite temperaturi și condiții de transport”, precizează OMS, care recomandă dezinfectarea suprafețelor care se presupune că ar fi putut intra în contact cu virusul care duce la COVID-19.

Compania de curierat DPD România, parte a DPD Group, rețeaua de curierat rutier numărul 1 din Europa, este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. În prezent, se află printre primele companii de curierat rapid și coletărie din România, cu o acoperire de 100% a teritoriului național. Are peste 1.200 de angajați (inclusiv francizele) și peste 10 milioane de colete livrate anual. DPD efectuează livrări în toate tarile Uniunii Europene, se arată în comunicatul companiei.

Autor