Alis Grasu, managerul SABIF (Serviciul de Ambulanță București – Ilfov), a declarat, la GÂNDUL LIVE, că se fac toate eforturile pentru ca toate cazurile de urgență să fie tratate în cel mai scurt timp. Este important ca oamenii să furnizeze informațiile corecte la telefon, pentru a fi încadrați în categoria corectă de urgență medicală.
„Facem toate eforturile să mergem înainte. Întotdeauna avem nevoie de voluntari. Așteptăm sprijinul cu rezidenți, de medicină de familie, medici rezidenți de medicină internă sau de pediatrie.
Beneficiem de sprijinul Primăria Capitalei cu medici din rețeaua de medicină școlară, ne ajută la recoltări și vrem să atragem tot mai mulți oameni, cu calități – devodați muncii lor.
Dacă simptomatologia este minoră, trebuie să știe că timpii de așteptare se prelungesc. Am adus timpul de așteptare în mai puțin de 48h, dar sperăm să ajungem la 24h pentru consult și recoltare de teste.
Pentru urgențe – la cod roșu – încercăm să ajungem în maxim 15 minute.
Dacă omul respiră bine, dacă nu are dificultăți mari în respirație, atunci sigur nu e o urgență, e doar consultație. Trebuie să înțelegem cu toții că serviciul de urgență e pentru acea urgență imediată, dar sigur, rezolvăm și celelalte situații. Dar la telefon să răspundem corect când ni se face interviul. Să fim încadrați în codul corect de urgență.
De ce sunt dezinfectați angajații de la Ambulanță? Este dezinfectat pentru a reduce riscul de a infecta personalul când se dezechipează. Se face nebulizarea, apoi dezechiparea.
Se ia coronavirus pe picioare? Dezinfecția se face pe tot echipamentul. Dacă vom dezinfecta încălțămintea după ce s-a mers în locuri unde există riscuri de infecție, nu se ia coronavirus pe picioare.”, a declarat Alis Grasu la GÂNDUL LIVE.