Prima pagină » Coronavirus » HOBBY DE CARANTINĂ | Google știe care este cea mai populară activitate a românilor izolați la domiciliu. Este vorba de viitorul în carieră

HOBBY DE CARANTINĂ | Google știe care este cea mai populară activitate a românilor izolați la domiciliu. Este vorba de viitorul în carieră

HOBBY DE CARANTINĂ | Google știe care este cea mai populară activitate a românilor izolați la domiciliu. Este vorba de viitorul în carieră

Hobby-urile celor care rămân acasă în plină pandemie de coronavirus au fost analizate de specialiștii Picodi, bazându-se pe datele arhivate de Google prin instrumentul planificator de cuvinte-cheie, iar rezultatul a fost unul interesant, și anume cei mai mulți concetățeni sunt interesați de cursurile online.

Analiștii au și creat un clasament al celor mai populare activități din această perioadă.

Concret, cea mai mare creștere de interese a fost sesizată la cursurile online (300%).

„Este posibil ca situația incertă de pe piața muncii i-a obligați pe internauți să capete calificări suplimentare”, susțin analiștii.

A doua cea mai mare creștere a fost sesizată de jocurile PC (creștere de 203%), „semn că oamenii caută metode de relaxare în această perioadă”.

Pe al treilea loc se află serialele (cu o creștere de 174% față de anul trecut).

O creștere relativ scăzută au înregistrat activitățile cum ar fi caligrafia (4%), filmele (9%) și desenul (14%), mai spun cei care au realizat studiul.

Cum s-au schimbat hobby-urile românilor în timpul carantinei?

„Virusul SARS-CoV-2 i-a făcut pe oameni să fie nevoiți să stea în case. Închiderea unităților publice, locurilor de muncă, școlilor și facultăților ne-a schimbat semnificativ viața de zi cu zi. (…) Am luat în considerare cele mai populare hobby-uri și activități, cum ar fi filmele, cărțile, jocurile și multe altele. Am verificat frecvența căutărilor legate de aceste activități pe Google din luna martie 2020 și le-am comparat cu cele de anul trecut”, spun cei de la Picodi.

După compararea statisticilor, afirmă analiștii, s-a dovedit că toate activitățile care necesită ieșirea din casă și-au pierdut din popularitate. Vorbim aici de concerte, care au au scăzut cu 78%, cinematografele cu 71%, fotografia cu 57%, iar dansul cu 44%.

De asemenea, românilor le-a scăzut și interesul pentru grădinărit (scădere de 4 procente), cel mai probabil, din cauza faptului că situația actuală nu le permite să-și procure materialele de care au nevoie.

Cercetarea a avut ca scop compararea creșterii popularității anumitor cuvinte cheie din luna martie a anului 2020, în comparație cu luna martie a anului trecut, conform datelor arhivate de Google (prin instrumentul planificator de cuvinte cheie).

Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ

Citește și