Prima pagină » Coronavirus » Șefa DSP București: La zece zile după a doua doză, persoanele vaccinate cu schemă completă nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv și nu intră în carantină

Șefa DSP București: La zece zile după a doua doză, persoanele vaccinate cu schemă completă nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv și nu intră în carantină

Șefa DSP București: La zece zile după a doua doză, persoanele vaccinate cu schemă completă nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv și nu intră în carantină
Șefa DSP București: La zece zile după a doua doză, persoanele vaccinate cu schemă completă nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv și nu intră în carantină

Directorul DSP București, Oana Nicolescu, a explicat că persoanele care au fost vaccinate cu schema completă nu mai sunt considerate contacți direcți cu o persoană confirmată cu COVID-19 și nu sunt nevoite să stea în carantină, dar doar în cazul în care au trecut cel puțin zece zile de la administrarea celei de-a doua doze.

Ea a spus, în cadrul unui interviu acordat News.ro, că, odată ce au aflat diagnosticul, persoanele confirmate cu COVID-19 nu trebuie să sune la DSP, ci vor fi sunate de un reprezentant al DSP pentru realizarea anchetei epidemiologice, deoarece laboratorul unde a fost făcută testarea introduce rezultatul în aplicația Corona Forms.

Tot prin Corona Forms, persoanele testate pozitiv pot obține concediu medical în baza unui raport medical.

„Persoanele vaccinate cu schemă completă şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare nu sunt considerate contacţi direcţi ai unui caz pozitiv şi pentru acestea nu va fi instituită măsura carantinării. Contacţii direcţi pentru care se instituie măsura carantinării sunt stabiliţi de către DSP în urma anchetei epidemiologice”, a declarat dr. Oana Nicolescu, şeful DSP Bucureşti.

Oana Nicolescu: Munca angajaților DSP este mai grea acum decât în valurile anterioare

Șefa Departamentului de Sănătate Publică București mai spune că munca angajaților din call center-ul DSP este mai grea acum decât în celelalte valuri pandemice pentru că numărul acestora a scăzut.

Totodată, ea spune că instituția face eforturi pentru a suplimenta numărul angajaților care răspund apelurilor persoanelor confirmate cu COVID.

„Ţinând cont că la numărul unic de Call Center 021-9462 s-au înregistrat şi 4086 de apeluri în 24 de ore, iar persoane care preiau apelurile sunt în număr de circa 10/tură, se poate deduce dificultatea în preluarea apelurilor, motiv pentru care, începând din data de 23 septembrie, a fost suplimentat numărul personalului din Call Center astfel încât să asigurăm un număr de 21 de persoane / tură. Precizăm faptul că persoanele care apelează acest număr de telefon solicită testarea anti-covid prin intermediul SABIF, solicită rezultatul testului efectuat, informaţii despre izolare/ carantinare, informaţii despre situaţia contacţilor vaccinaţi, informaţii privind deplasarea în străinătate, informaţii privind suspendarea măsurii carantinei pentru persoanele revenite în România din ţări aflate în zone cu risc epidemiologic, informaţii cu privire la situaţia copiilor, care sunt contacţii unui elev pozitiv, informaţii privind testarea în a -8-a zi, etc.

Munca angajaţilor DSP este mai grea acum decât în valurile anterioare, întrucât grupul Call Center activează cu un număr mai mic de persoane, însă s-au făcut demersuri pentru detaşarea a încă 32 de medici rezidenţi, care vor trebui instruiţi pentru a putea furniza informaţii complete şi corecte. Au fost luate măsuri pentru suplimentarea numărului de persoane detaşate/delegate şi vor exista şi alte solicitări pe măsură ce numărul cazurilor confirmate cu virusul SARS-CoV-2 va creşte”, mai spune aceasta.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele