STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate

STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate
În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază, care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 29/06/2020, 19:42
Actualizat: 29/06/2020, 19:51

De la decretarea stării de urgență, în contextul pandemiei de COVID-19, aproximativ 85% dintre români au achiziționat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate.

În contextul priorităților emoționale, cei de la Aegon România care, de altfel, au și realizat studiul, au observat că majoritatea respondenților, 84%, a fost împărțită în mod egal între cei cu o mentalitate orientată spre depășirea greutăților și cei care au rămas în expectativă.

De altfel, rezultatele cercetării relevă că aproximativ 42% dintre respondenți s-au concentrat în această perioadă pe valori precum grija, stabilitatea și învățarea, iar alți 42% au adoptat o mentalitate bazată pe depășirea obstacolelor, explorare și divertisment, pentru a reuși să se detensioneze.

Principalele obiective ale cercetării au inclus determinarea modului în care românii s-au adaptat situației actuale, schimbările care au survenit în comportamentul lor de consum, percepția pe care respondenții o au cu privire la viitor, precum și identificarea nivelului de interes pentru asigurările de viață.

Necesitatea unei asigurări de viață în contextul pandemiei de COVID-19

Potrivit rezultatelor aceluiași studiu, declanșarea pandemiei de COVID-19 în România și îngrijorarea legată de starea de sănătate și de stabilitatea locurilor de muncă i-au determinat pe 55% dintre cei intervievați să ia în calcul încheierea unei asigurări de viață.

Din totalul participanților la studiu, ideea de a avea o asigurare de viață a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari și cu copii de până în 14 ani.

Astfel, 62% dintre respondenții care provin din această categorie consideră necesară încheierea unei asigurări de viață. Această percepție este împărtășită și de 63% dintre adulții de vârstă mijlocie, necăsătoriți și fără copii.

Studiul a evidențiat o deschidere semnificativă către cumpărarea de asigurări online și după ridicarea restricțiilor. De altfel, 43% dintre respondenți menționează că ar prefera să achiziționeze o asigurare de viață online. Femeile s-au arătat interesate de achiziționarea asigurărilor online
într-un procent de 48%. Totodată, 4 din 10 respondenți ar prefera în continuare să meargă la sediile băncilor sau brokerilor, în special bărbați (45%).

„(…) Momentan, românii se limitează la achiziții care vizează produse de strictă necesitate. Mă bucură, totuși, să văd că oamenii încearcă să rămână optimiști și că tot mai mulți încep să înțeleagă că suntem fragili, că viața așa cum o știam ni se poate schimba într-o secundă și că este important să ne pregătim cât de bine putem pentru neprevăzut”, a precizat Sînziana Maioreanu, CEO al sursei citate.

Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumătate dintre români

Criza generată de COVID-19 a dus la apariția unei noi nevoi, potrivit realizatorilor studiului. Vorbim în acest caz de acoperirea riscului de îmbolnăvire cu noul coronavirus. Concret, aproximativ 45% dintre respondenți consideră că este necesar ca o asigurare de viață să acopere și această eventualitate și au declarat că vor urmări existența acestui beneficiu pentru o perioadă de timp mai lungă, nu doar pentru următoarele luni.

Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce tactică folosesc rușii ca să cucerească pozițiile fortificate ale armatei ucrainene. „Apar pe neașteptate...
Telefonul banal care i-a adus moartea lui Gheorghe Băicuș, militarul care și-a pierdut viața în...
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de...
„Dar de la Dumnezeu” Iulia Vântur a făcut anunțul pe internet, după ce s-a zvonit...
Anunț de ultimă oră făcut de meteorologi. Ce se întâmplă cu vremea în următoarele ore
La nicio lună de la moartea Ancăi Molnar, Claudiu Molnar este din nou în doliu...
Imagini ȘOCANTE cu Emily Burghelea, după accidentul petrecut în vacanță. A fost desfigurată și are...
Rezultate la Evaluarea Naţională 2024. Edu.ro a publicat notele
Filmul tragediei de la Suceava! Mama Ancuței a prevestit tragedia: Nu veniți!
Alex, tânărul dat dispărut în Italia, a fost găsit mort! După zile întregi de căutări,...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
DOTARE OBLIGATORIE pentru toate mașinile noi vândute în Europa
Ciolacu: Singura constantă e că pe 8 decembrie trebuie să fie alegerile generale
Poveste plină de COMPASIUNE despre cum își îngrijeau oamenii de NEANDERTHAL COPIII BOLNAVI
Românii au primit strict interzis. Avertismentul venit chiar acum: Niciodată!
Doliu la Hollywood. A murit unul dintre cei mai celebri scenariști
Primele declarații ale soțului Ilenei Stana Ionescu după moartea actriței. Andrei Ionescu e sfâșiat de...
Un asteroid se apropie de Pământ! NASA a făcut anunțul cu puțin timp în urmă
Monica Tatoiu, despre greutățile prin care a trecut în adolescență! În ce condiții a stat...
Ce presimțire a avut Emily Burghelea înainte de accident: ”Mi-am imaginat un înger alb”
BANCUL ZILEI. Profesorul: - Bulă, dacă într-un măr sunt 3 viermi și tu mănânci unul,...
Frumusețea nu aduce fericire. Ce se întâmplă cu oamenii care arată prea bine?
×