Prima pagină » Coronavirus » ZBOR. Cum va arăta o cursă cu avionul și ce măsuri se iau pentru prevenirea epidemiei la bord. Companiile aeriene nu vor să reducă din scaune, dar propun altceva

ZBOR. Cum va arăta o cursă cu avionul și ce măsuri se iau pentru prevenirea epidemiei la bord. Companiile aeriene nu vor să reducă din scaune, dar propun altceva

ZBOR. Cum va arăta o cursă cu avionul și ce măsuri se iau pentru prevenirea epidemiei la bord. Companiile aeriene nu vor să reducă din scaune, dar propun altceva

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), din care fac parte 270 companii aeriene, susţine purtarea măştilor de către pasageri şi echipaje la bordul aeronavelor, dar nu este de acord cu impunerea măsurilor de distanţare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.

„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creşte suplimentar siguranţa în aeronave, astfel încât pasagerii şi echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feţei şi măştile de protecţie sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluţie.” , a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General şi CEO al IATA, citat de zf.ro

Impunerea măsurilor de distanţare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviaţiei, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%.

Cu mai puţine locuri de vândut, costurile biletelor ar creşte brusc. Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic – între 43% şi 54%, în funcţie de regiune, doar pentru a atinge limita de profitabilitate.

Asociaţia spune că dovezile, deşi limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar şi fără măsuri speciale.

Pe lângă purtarea măştii, companiile aeriene propun şi alte reguli temporare:

  • Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului şi angajaţilor aeroporturilor;
  • Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alţi pasageri sau cu echipajul;
  • Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;
  • Dezinfectarea şi igienizarea frecventă a aeronavelor;
  • Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului şi a interacţiunii cu pasagerii.

 

Autor